هنر زبانی گویا و اثرگذار برای حفظ محیط زیست/اقدام عملی برای نجات خلیج گرگان انجام نشد

رعیت گفت: هنر زبانی اثرگذار و گویا برای حفاطت از منابع طبیعی و محیط زیست است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمد رعیت» امروز (یکشنبه ۱ اسفند) در نشست خبری افتتاح نمایشگاه عکس خلیج گرگان اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه عکس خلیج گرگان حمایت از هنرمندانی است که در زمینه نجات محیط زیست همواره دغدغه دارند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: زبان هنر از جمله عکس با زبان تاثیر گذار خود نقش مهمی در حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: دید هنرمندانه یعنی آنچه که چشم ها به آن دقت نمی کنند را برای توجه و رسیدگی برجسته کردن، که این نمایشگاه نیز با همین رویکرد است.

 

عفت همدم، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان نیز در این نشست اظهار کرد: از سال ۹۴ کارگروه ملی برای احیای خلیج گرگان تشکیل شد اما هیچ اقدام عملی برای نجات این خلیج صورت نگرفت.

 

وی افزود: یک سوم خلیج گرگان امروز خشک شده است و در آینده به کانون ریزگردهای نمکی تبدیل خواهد شد که پیامدهای زیست محیطی خسارت باری را برای گلستان و حتی استان های همجوار خواهد داشت.

 

همدم افزود: خلیج گرگان دارای اهمیت بسیاری است و طرح های توسعه ای ما در استان گلستان به این خلسج گره خورده و لازم است اعتبار ویژه ای برای احیای خلیج گرگان در نظر گرفته شود.

 

کد خبر 1150042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha