باید از خطوط، راهبردها و مدیریت افکار دشمن در جهاد تبیین آگاه باشیم

هدایت خواه با اشاره به اینکه جهاد کبیر همان جهاد تبیین است که در سوره لقمان نیز به صراحت آمده، گفت: به طریق اولی خطاب به همه مسلمانان آمده که باید از خطوط، راهبردها و مدیریت افکار دشمن آگاه باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «ستار هدایت خواه» در همایش جریان سازی «جهاد تبیین و بیانیه گام دوم انقلاب» در شهرستان لنده، اظهار کرد: دشمنان همواره با طرح خبرهای دروغ و وارونه جلوه دادن حقایق، به دنبال تحریف و تضعیف نظام در بین مردم هستند.

 

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شما جوانان باید پیشتاز در محاصره این تبلیغات دشمنان باشد و وقتی امام فرمودند «باید حصر آبادان شکسته شود» و این مهم شکسته شد و سه سال پیش مقام معظم رهبری فرمودند «باید این رویه تغییر کند و یک رویکرد جدید در جهان حاکم شود».

 

وی با اشاره به اینکه جهاد کبیر همان جهاد تبیین است که در سوره لقمان نیز به صراحت آمده، افزود: به طریق اولی خطاب به همه مسلمانان آمده که باید از خطوط، راهبردها و مدیریت افکار دشمن آگاه باشید.

 

هدایت خواه با بیان اینکه جهاد اصغر همان جنگ و استفاده از سلاح ها است که جهاد اصغر نامیده می شود و در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری به درستی از جهاد اکبر یاد می کند که از دشمن تبعیت نکنندف ادامه داد: متاسفانه بسیاری از جوانان ما ناخواسته در میدان دشمن بازی کرده و تمام مطالب دشمنان را فروارد می کنند.

 

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: باید جوانان ما فهم دینی داشته باشند که در جهاد تبیین باید با بیان آشنایی کامل داشته باشیم و به مبانی و اندیشه های قرآنی و دینی و آگاهی انقلابی رسیده باشیم.

 

وی یادآور شد: بسیاری از ما در مراحل نخست نسبت به خود انقلاب شناخت نداریم و همین مسئله نیز باعث می شود که ماهیت، ماموریت ها و دستاوردهای آنان را به درستی نشناسیم.

 

هدایت خواه تاکید کرد: در جهاد تبیین باید شناخت کافی از اهداف و دستاوردهای انقلاب را داشته باشیم و امید آفرینی را به عنوان یکی از راهبردهای اساسی در جامعه حکم فرما کنیم، نه اینکه با ناامید کردن مردم، آب به آسیاب دشمن بریزیم.

 

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سال 79 در سخنرانی بسیار مهم خود فرایند تحقق اهداف عالی انقلاب اسلامی را تبیین و تشریح کردند، گفت: تشکیل نظامی اسلامی، تشکیل دولت اسلامی و کشور اسلامی و در مرحله پنجم تمدن اسلامی را بیان کردند که نقش مردم در این صحنه بسیار مهم و ضروری است.

 

وی افزود: در تشکیل و تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران مردم در انتخابات، جنگ، تحریم ها، توطئه ها و فتنه های مختلف همواره پای انقلاب خود ایستادند و از انقلاب در تمام صحنه ها دفاع کردند.

 

هدایت خواه ضمن تاکید بر اینکه مردم برای تثبیت و اقتدار روز افزون انقلاب اسلامی باید امیدآفرینی را در جامعه تقویت کنند، اظهار کرد: محورهای امیدآفرینی در جامعه در جهاد تبیین نخست مردم را به تحقق وعده های الهی امیدوار کنیم و در طول تاریخ نیز خداوند مسلمانان و شیعیان را در تمامی برهه ها و صحنه ها یاری کرده که امامی که یک پیرمرد 62 ساله بود را خداوند نصرت عطا کرده و انسان اینجاست که به آینده باید امیدوار بود و شاهد تحقق وعده الهی بودیم.

 

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه، گفت: محور دوم امید بخشی بیان دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی در طول بیش از 40 سال گذشته است که در طول این چهار دهه در جایگاه یک تا دهم قرار داریم که این مهم دستاوردهای مهمی است.

 

وی گفت:سومین دستاورد امیدآفرینی در دفاع مقدس رقم خورد که اواکس های آمریکایی، تانک های چیفتن انگلیسی و سلاح های شیمیایی آلمانی و همه این ادوات به کمک عراق آمد، ولی جمهوری اسلامی در طول این سال ها با وجود همه تحریم ها و ترور ها توانست به پیشرفت قابل توجهی برسد که حتی خود دشمنان نیز به آن اذعان دارند.

 

هدایت خواه افزود: یکی از مهم ترین محورهای اساسی جهاد تبیین بحث امیدآفرینی در کشور با استفاده از ظرفیت نیروهای انسانی و توانمندی دانشمندان و نخبگان ما است که در این سال ها تمام توطئه های دشمنان را خنثی کرده اند.

 

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برای موفقیت در جهاد تبیین باید محورهای عملیات دشمنان را رصد و مورد پایش قرار دهیم تا نقاط آسیب پذیر خودمان را آنالیز کنیم.

 

وی گفت: نکته بعد شناسایی جوانان کنشگر، توانمندسازی و هماهنگ سازی در یک جبهه و کار بعدی بحث تولید محتوا براساس محورهای دشمنان و نکته بعدی توزیع محتوا برای جامعه متناسب با سلایق مختلف که باید این مهم صورت پذیرد تا موفقیت های بیشتری را به دست بیاوریم.

کد خبر 1150134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha