باد و باران مهمان خراسان جنوبی

زارعی گفت: از امروز تا فردا (سه شنبه ۳ اسفند) نیمه شمالی استان خراسان جنوبی شاهد بارش‌ و در نواحی جنوبی سرعت وزش باد را خواهیم داشت.

«فاطمه زارعی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار کرد: با ادامه سامانه فعالیت سامانه بارشی از اواخر وقت دیشب شاهد بارش باران در بیشتر نقاط استان خراسان جنوبی بودیم.

 

کارشناس هواشناسی خراسانی جنوبی با بیان اینکه ایستگاه ماهمیران با 12 میلی متر بارش باران بیشترین بارش ها را داشته ایم، افزود: خروجی مدل ها تا صبح (۲ اسفند) و ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار در استان به صورت وزش باد شدید در نیمه جنوبی گاهی با گرد و خاک، رگبار و رعد برق؛ در نقاط کوهپایه ای و مستعد بارش تگرگ و در گردنه ها بارش برف و تشکیل مه خواهیم داشت.

 

وی ادامه داد: با توجه به ماهیت رگباری بارش ها وقوع رواناب در شمال غرب خراسان جنوبی پیش بینی می شود.

 

وی با بیان اینکه ورزش باد را در کل استان ها شاهد خواهیم بود، گفت: درباره نفوذ توده هوای ناپایدار به جو استان از روز گذشته اخطاریه سطح زرد صادر شد و در اخطاریه بعدی نسبت به تقویت ناپایداری جوی از امروز هشدار داده ایم.

 

کارشناس هواشناسی خراسانی جنوبی بیان کرد: تشدید بارش در برخی نقاط شمالی و سرعت وزش باد در نواحی جنوب استان پیش از ظهر دوشنبه آغاز می‌شود و تا صبح فردا (سه ‌شنبه) ادامه دارد.

 

وی در پایان با بیان اینکه شهرستان‌های سرایان، فردوس، طبس و بشرویه احتمال وقوع روان‌آب و در شهرستان های خوسف، نهبندان و طبس سرعت وزش باد تشدید می شود، گفت: اختلال در عبور و مرور، لغزندگی و یخ‌ زدگی سطح جاده‌ها را شاهد خواهیم بود.

 

کد خبر 1150155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha