دومین دیدار رافائل گروسی از موزه ملی ایران / ۱۸ میلیون نفر از یارانه بگیران هدفمندی حذف می‌شوند

سرمایه‌گذاری‌ها باید به مهاجرت معکوس کمک کند ، ۱۸ میلیون نفر از یارانه بگیران هدفمندی حذف می‌شوند، دومین دیدار رافائل گروسی از موزه ملی ایران، بهره مندی ملت‌های مظلوم جهان نیز از سایه‌سار کارنامه درخشان سپاه برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سرمایه‌گذاری‌ها باید به مهاجرت معکوس کمک کند ، ۱۸ میلیون نفر از یارانه بگیران هدفمندی حذف می‌شوند،  دومین دیدار رافائل گروسی از موزه ملی ایران،  بهره مندی ملت‌های مظلوم جهان نیز از سایه‌سار کارنامه درخشان سپاه از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه نهم اسفند است.

سپاه در طول بیش از چهار دهه بزرگانی همچون سردار سلیمانی را به دنیا معرفی کرده است

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت سوم شعبان و فرخنده میلاد حضرت امام‌حسین «علیه السلام» و روز پاسدار بیانیه ای صادر کرد. متن بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت سوم شعبان و فرخنده میلاد حضرت امام حسین«علیه السلام» و روز پاسدار به شرح زیر است:

خلقت امام حسین علیه السلام تجلی بهترین نوع مهربانی برای تعالی و نجات بشریت است وهدیه ی انحصاری خداوند و نشانه ای بارز برعلاقمندی ذات اقدس الهی به عالم هستی و هدایت آنهاست. تاریخ زندگانی ایشان بهترین الگو برای اصلاح رفتارهای فردی, خانوادگی و اجتماعی ودایرة المعارفی کامل برای درس آموزی و الگو گیری است.

رزمایش بندگی اباعبدالله الحسین علیه السلام همه جانبه، قطب نمایی دقیق برای مسیریابی و حرکت در صراط مستقیم است. زیارت ناحیه مقدسه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بهترین سند معتبر و گویا برای رمزگشایی ازاسرار این بندگی فرافهمی است و دین اسلام با حماسه ی ثارالله بیمه گردید  وپـاســدار و ســپـاه پـاســداران انـقــلاب اســلامـی تجلی و تداوم راه این برگزیده الهی و مدافعان راستین حریم اسلام و انقلاب اسلامی و بازوان توانمند و پرتوان نظام و کشور در مواجهه با موانع و خطرات و تهدیدات احتمالی پیش روی بوده و نشان از عمق پیوند ناگسستنی این غیور مردان عرصه مجاهدت با گفتمان عاشورا و فرهنگ شهادت است. این میلاد با برکت، روز تجلیل از رشادت ها ،  فداکاری ها و ایثارگری های پاسداران  انقلاب و حافظان امنیت ، اقتدار و صلابت ملی است.

 ایثار و فداکاری این ولایتمداران به قدمت تاریخ انقلاب اسلامی بوده و همواره در تمامی ساحت ها خوش درخشیده و از کیان ایران اسلامی ، اهداف و دستاوردهای گرانسنگ انقلاب، با گذشت و فداکاری، جان خود را به قربانگاه برده و به شایستگی از ارزش‌ها، امنیت‌ ملی و آرامش مردم پاسداری نموده‌اند، به گونه‌ای که امروزه هرکوی و برزن ایران اسلامی به نام مبارک شهیدان آسمانی این نهاد مقدس، متبرک و مزین شده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول بیش از چهار دهه از حیات طیبۀ خود، بزرگانی همچون سردار دلها حاج قاسم سلیمانی را پرورش و به دنیا معرفی نموده که امروزه نام پر آوازۀ آنان به عنوان الگویی کم نظیر و ماندگار و اثربخش برای مقاومت و آزادگی در میان تمام ملت‌های آزادی خواه جهان بدل شده و راه و روش دفاع از حریم انسانیت را برای نسل های آینده ترسیم نموده است.

 

دریافت یارانه هدفمندی توسط ۷۸ میلیون نفر/ ۱۸ میلیون نفر از یارانه بگیران هدفمندی حذف می‌شوند

مهدی طغیانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در برنامه فرامتن شبکه افق سیما با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا سه ماه از ابتدای سال ۱۴۰۱ موظف می‌شود طبق دهک بندی‌ها، یارانه پردرآمد‌ها را حذف کند، گفت: اکنون ۷۸ میلیون نفر یارانه هدفمندی و ۶۰ میلیون نفر یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه ممکن است از این تعداد کسانی باشند که واقعاً مستحق دریافت یارانه نیستند که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایگاه رفاه ایرانیان، ممکن است با آن مطلوب فاصله داشته باشد، گفت: ولی ابزار قابل قبولی است و داده‌هایی در داخل آن است و اعتراض‌ها را بر همین اساس رسیدگی می‌کنند، ولی می‌تواند تکمیل‌تر شود.

 

طغیانی با یان اینکه وزارت مربوطه دنبال تکمیل آن است و باید پالایش مجددی این ۶۰ میلیون و ۸۷ میلیون بشوند، گفت: حداقل ۱۸ میلیون نفر از یارانه بگیران هدفمندی حذف می‌شوند و کسانی که در نوبت هستند، مستحق می‌باشند یا به اشتباه حذف شده اند؛ در هر دو مورد یا یک مورد حذف شده باشند می‌توانند جایگزین بشوند.

 

وی در مورد این که متغیر‌های این پالایش چیست؟ گفت: داده‌های مختلفی است مثل درآمد، گردش‌های مالی حساب بانکی و وام‌هایی که اشخاص می‌گیرند و خود وزارتخانه موظف به این دهک بندی است.

 

سرمایه‌گذاری‌ها باید به مهاجرت معکوس کمک کند

علی آقا محمدی در نشست طرح تحول محلات کشور که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در محل وزارت کشور برگزار شد، افزود: از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در کشور، موضوع فقر است که به سهم خود زمینه‌ساز بروز سایر آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی ادامه داد: توانمندسازی محلات کشور با استفاده از مکانیسم‌هایی نظیر تقویت کسب و کار خرد، می‌تواند سهم موثری در کاهش سایر مولفه‌های آسیب اجتماعی در محلات و مناطق حاشیه‌ای کشور ایفا کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، کنترل روند مهاجرت را یکی از رویکردهای پایدار در مدیریت چالش فقر در محلات و مناطق حاشیه نشین کلان شهرها دانست و اضافه کرد: مهاجرت به شهرها که مقصد اصلی مهاجران مناطق حاشیه‌ای است به نوبه خود باعث افزایش معضل فقر می‌شود.

آقا محمدی اظهار کرد: برای این امر باید سرمایه‌گذاری‌ها در کشور به سمت مبدا مهاجرت‌ها سوق یابد تا فرایند مهاجرت و تقویت چرخه فقر در حاشیه شهرهای بزرگ تسهیل نشود.

وی بر توانمندسازی خانواده‌های مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی تاکید کرد و گفت: با رصد، شناسایی دقیق و خروج از چرخه مددجویی آنهایی که توانمند شده‌اند، به خانواده‌هایی که نیازمند حمایت‌های واقعی هستند؛ کمک شود.

تعریف کد شغلی برای همه اقشار جامعه از دیگر محورهای مورد اشاره این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بود که اظهار کرد: متولی این مساله، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است اما باید حرفه و حیطه فعالیت همه افراد جامعه مشخص شود و برای افرادی که واقعا نیازمند حمایت هستند؛ کمک‌های لازم انجام شود.

 

ملت‌های مظلوم جهان نیز از سایه‌سار کارنامه درخشان سپاه بهره‌مند شده‌اند

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی با صدور پیام‌های جداگانه به سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا(ص) و سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرا رسیدن سوم شعبان ولادت حضرت امام حسین علیه السلام و روز پاسدار را تبریک گفت.

امیر موسوی در این پیام افزود: فرارسیدن سوم شعبان میلاد سید و سالار شهیدان و روز پاسدار که با تدبیر و درایت بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) به عنوان روز پاسدار نامگذاری شده است را به آحاد فرماندهان و دلیر مردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تبریک عرض می‌کنم.

وی تاکید کرد: کارنامه درخشان سپاه در سال های پر شکوه انقلاب اسلامی که حاصل تلاش، ایثار و حرکت جهادی فرماندهان و کارکنان آن نهاد انقلابی در حوزه های دفاعی، خود کفایی، اعتقادی، فرهنگی و مردم یاری است، ثمرات ارزشمندی را به همراه داشته که علاوه بر مردم شریف ایران اسلامی، ملت‌های مظلوم جهان نیز از سایه‌سار آن بهره‌مند شده اند.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: روز پاسدار نماد تجلیل از سروهای سرافراز و مردان حماسه سازی است که در مسیر عزتمندی و ولایت مداری بر فراز قله های سربلندی و اقتدار ایستاده‌اند و نامشان لرزه بر اندام بدخواهان نظام انداخته است.

امیر موسوی در این پیام اظهار داشت: اینجانب با تبریک این روز بزرگ به همرزمان عزیزم در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده محترمشان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران سپاه، توفیقات روزافزون پاسداران عزیز انقلاب اسلامی ایران را تحت رهبری و فرماندهی امام خامنه‌ای عزیز از درگاه خداوند متعال مسالت می‌نمایم.

 

دومین دیدار رافائل گروسی از موزه ملی ایران

گروسی در حاشیه سفر به ایران، پس از نشست‌ها و دیدارهای دیپلماتیک با مقامات سازمان انرژی هسته‌ای و وزارت امور خارجه، به موزه ملی ایران رفت و درحالی که بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی او را همراهی می‌کرد، از بخش باستان‌شناسی و هنر دوران اسلامی ایران، از جمله تالار قرآن، آثار دوره‌های صدر اسلام، سلجوقی، ایلخانی، تیموری، صفوی، قاجار و هنر و تمدن ایران در دوران اسلامی در یکی از مهم‌ترین موزه‌های جهان اسلام بازدید کرد.

نسخ خطی خمسه نظامی و مسالک‌الممالک ثبت شده در فهرست حافظه جهانی یونسکو و همچنین قرآن تک‌برگ منسوب به بایسنقر میرزا،  محراب بقعه ربیعه خاتون اشترجان اصفهان، تابلوهای نقاشی قهوه‌خانه‌ای و نبرد گنجه، مورد توجه مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار گرفت.

دومین دیدار رافائل گروسی از موزه ملی ایران

گروسی همچنین در دفتر یادبود موزه ملی ایران نوشت: "مفتخرم که بیشتر با تاریخ ایران از طریق زیبایی هنر آن آشنا شدم. "

دومین دیدار رافائل گروسی از موزه ملی ایران

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی که در این بازدید گروسی را همراهی می‌کرد، برای یادبود نوشت: "تاریخ کشور ما الحمدللّه سرشار است از افتخارات و توجه مردم این سرزمین کهن به ارزشهای کهن اسلامی، به همین دلیل بود زمانی که اسلام ظهور یافت این مردم با استقبال از ارزشهای اسلامی نه تنها اسلام آوردند، بلکه خدمات فراوانی به ترویج فرهنگ اسلامی نمودند. از همه دست‌اندرکاران موزه اسلامی که شناسنامه فرهنگ کشورمان را حفظ می‌نمایند کمال تشکر را دارم. "

دومین دیدار رافائل گروسی از موزه ملی ایران

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از این، در ششم شهریور ۱۳۹۹ از موزه ایران باستان در موزه ملی ایران بازدید کرده بود. موزه ملی ایران همچنین در هفتم آبان ۱۳۹۶ میزبان یوکیا آمانو، مدیر پیشین این آژانس بود.

 

 

کد خبر 1150225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha