نامه اعتراضی ایران به شورای امنیت در مورد اظهارات سناتور آمریکایی/ادامه فعالیت سفارت ایران در اوکراین

نامه اعتراضی ایران به شورای امنیت در مورد اظهارات سناتور آمریکایی، ادامه فعالیت سفارت ایران در اوکراین، لزوم اصلاح قوانین ‎سربازی در جهت حمایت از نخبگان، در مقابل ظلم آمریکا چاره کار فقط خنثی سازی تحریم‌ها برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، نامه اعتراضی ایران به شورای امنیت در مورد اظهارات سناتور آمریکایی، ادامه فعالیت سفارت ایران در اوکراین، لزوم اصلاح قوانین ‎سربازی در جهت حمایت از نخبگان، در مقابل ظلم آمریکا چاره کار فقط خنثی سازی تحریم‌ها از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه یازدهم اسفند است.

سفارت ایران در اوکراین به فعالیت خود در کی‌یف ادامه می‌دهد

روابط عمومی وزارت امور خارجه با انتشار اطلاعیه ای با تاکید بر بازبودن سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی‌یف، از برخی فضا سازی‌ها در شبکه های اجتماعی ابراز تاسف کرد.  

در این اطلاعیه با رد خبر منتشر شده مبنی بر تعطیلی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی‌یف، تاکید شده این سفارتخانه کماکان به فعالیت خود در شرایط حاضر در کی‌یف ادامه داده و در حال پیگیری وضعیت هم میهنان گرامی است.

روابط عمومی وزارت امور خارجه با اعلام خبر برقراری اولین پرواز اختصاصی تهران-ورشو و بازگشت اولین سری ایرانیان به تهران تا ساعاتی دیگر، تاکید کرد هموطنانی که مایل به اطلاع از وضعیت ایرانیان مقیم اوکراین هستند می توانند از طریق شماره تلفن‌های ۰۴۴۹۰۲۹ (۶۳) ۰۰۳۸۰ و  ۶۱۱۵۳۱۴۵ با سفارت و ستاد بحران اوکراین در تماس باشند.

 

نامه اعتراضی ایران به شورای امنیت در مورد اظهارات نفرت انگیز سناتور آمریکایی

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد نامه‌ای  اعتراضی را در خصوص اظهارات لیندسی گراهام، سناتور آمریکایی که در بازدید از سرزمین های اشغالی فلسطین در ۱۴ فوریه، در مصاحبه ای با رسانه های رژیم اسرائیل، مقامات آن رژیم را به ترور بیشتر علیه دانشمندان هسته ای کشورمان ترغیب کرده بود، به شورای امنیت ارسال کرد.

 

سناتور لیندسی گراهام در سفر خود به سرزمین های اشغالی فلسطین در مصاحبه ای در ۱۴ فوریه ۲۰۲۲  به ترور دانشمند هسته ای ایران در اواخر سال ۲۰۲۰ اشاره کرده و در ترغیب به اقدامات تروریستی بیشتر علیه دانشمندان ایرانی گفته بود: « بسیاری از دانشمندان ایرانی سوانح زیادی داشته اند، انتظار دارم که حوادث بیشتری رخ دهد.»

 

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نامه خود به شورای امنیت سازمان ملل آورده است: این اظهارات زننده، نفرت انگیز و مذموم که به عنوان چراغ سبز به رژیم اسرائیل برای انجام اقدامات تروریستی بیشتر علیه دانشمندان هسته ای ایران عمل می کند، نقض آشکار تعهدات بین المللی ایالات متحده، به ویژه تعهدات ذیل قطعنامه های سازمان ملل است که کشورها را از تحریک به اقدامات تروریستی منع کرده و از آنها می خواهد از  هرگونه حمایت از فعالیت های تروریستی خودداری کنند.  

 

در این نامه آمده است با درنظرگرفتن سابقه طولانی رژیم اسرائیل در عملیات خرابکارانه علیه فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران، از جمله ترور ناجوانمردانه چندین دانشمند هسته‌ای ایران در سال‌های اخیر، و همچنین عملیات سایبری مشترک آمریکا و اسرائیل علیه تأسیسات هسته‌ای ایران با استفاده از  ویروس مخرب رایانه ای استاکس‌نت،  جامعه بین المللی به طور اعم و شورای امنیت به طور خاص بایستی اینگونه حرکات تحریک آمیز و ترغیب به اقدامات تروریستی را که تهدیدی برای بی ثبات کردن بیشتر منطقه است، به شدت محکوم کنند.

 

در نامه نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد آمده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن هشدار نسبت به ماجراجویی رژیم اسراییل و پیامدهای آن برای صلح و امنیت منطقه، حق خود را بر اساس قوانین بین المللی برای اتخاذ تمامی اقدامات لازم محفوظ می داند.

 

در مقابل ظلم آمریکا چاره کار فقط خنثی سازی تحریم‌هاست

هادی بیگی نژاد، نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی مجلس در توئیتی نوشت:

‏مقام معظم رهبری راجع به حاکمیت آمریکا گفتند بحران زیست،وقتی حیات آمریکا در ایجاد بحران است،میتوان توقع داشت ‎،مذاکره نتیجه‌ای هم داشته باشد؟
اینکه فکر کنیم آمریکا احتیاج به مذاکره دارد، آغاز خطایی است که نتیجه‌اش می‌شود ‎؛برجام.
در مقابل ظلم آمریکا چاره کار فقط خنثی سازی تحریم‌هاست.

 

لزوم اصلاح قوانین ‎سربازی در جهت حمایت از نخبگان و سرمایه های علمی کشور

مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز، باوی،حمیدیه و کارون در مجلس و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: برای چندمین بار باید اعلام کنم با هرگونه طرحی که باعث ایجاد شکاف و تبعیض میان مردم بشود مخالف هستیم.


خرید خدمت سربازی برای یک قشر خاص مخالف عدالت است.


باید به سمت اصلاح قوانین ‎سربازی در جهت حمایت از نخبگان و سرمایه های علمی کشور حرکت کنیم نه اقشار خاص.

 

تعیین گزارشگر ویژه حقوق بشر برای ایران بر اساس انگیزه سیاسی تعداد معدودی از کشورها است

کاظم غریب آبادی، معاون‌ امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، در حاشیه نشست ۴۹ شورای حقوق بشر در ژنو، با خانم میشل باشلت کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرد.

 

در این دیدار، غریب آبادی ضمن تاکید بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای حقوق بشر که منبعث از قانون اساسی کشور و موازین دینی است، تاکید کرد که دولت جدید و قوه قضائیه اقدامات عملی و عینی مشخصی برای ارتقای حقوق بشر انجام داده و در دستور کار دارند و مصمم به پیشبرد آنها هستند.

 

وی مکانیسم بررسی دوره ای حقوق بشر کشورها تحت عنوان یو پی آر را بهترین روش برای ارتقای حقوق بشر کشورها دانست که بر اساس آن، ایران علاوه بر ارائه گزارش خود در اجرای توصیه‌های حقوق بشری در سال ۲۰۲۰، اخیرا گزارش میاندوره ای نیز در مورد پیشرفت های حقوق بشری ظرف یک سال و نیم گذشته تهیه کرده است که به نشست جاری شورای حقوق بشر ارائه خواهد کرد.

 

دبیر ستاد حقوق بشر به تعیین گزارشگر ویژه کشوری که بر اساس منویات سیاسی برخی کشورها به عنوان ابزار فشار سیاسی تعیین می شود نیز اشاره کرد و گفت: گزارشگر تعیین‌شده برای ایران با گزارشات غیر واقعی خود، عملا تبدیل به ابزاری سیاسی شده است و فراتر از تمامی قواعد حاکم بر کار گزارشگران حقوق بشر، وارد حیطه‌هایی شده است که اساسا با وظایف وی مغایرت دارد.

 

غریب‌آبادی در ادامه گفت: گزارشگر ویژه تبدیل به کانال انتشار اطلاعات غلط گروه‌های تروریستی شده است که دستشان به خون ملت ایران آلوده است. این گروه تروریستی اکنون در پایتخت‌های همان‌هایی که بانی قطعنامه تعیین گزارشگر هستند، آزادانه در رفت‌وآمد هستند و علیه ملت ایران فعالیت می‌کنند.

کد خبر 1150237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha