راه اندازی فناوری های دیجیتال و مدرن در موزه جدید حرم امام حسین(ع)

فناوری دیجیتال و وسایل مدرن در موزه جدید الوارث متعلق به حرم امام حسین(ع) برای نمایش آثار آستان حسینی راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری آستان حسینی، دبیرخانه آستان مقدس حسینی اعلام کرد: فناوری های دیجیتال و وسایل مدرن نمایشی در موزه جدید الوارث مخصوص مجموعه های حرم امام حسین(ع) راه اندازی شد. این موزه اولین موزه در نوع خود در سطح موزه های عراق است.

دکتر علاء احمد ضیاء الدین، معاون دبیرکل آستان مقدس حسینی و ناظر بر پروژه های موزه الوارث گفت: مدیریت آستان حسینی به دستور شیخ عبدالمهدی کربلایی، متولی شرعی این آستان توجه بسیاری به  ایجاد این موزه جدید(الوارث) مخصوص اموال حرم امام حسین (ع) با مشخصات و تکنیک های موجود در موزه های جهان داشته است.

 

وی افزود: این موزه جدید هم اکنون در صحن حضرت زینب(ع) مجاور حرم امام حسین(ع) به مساحت یک هزار و 250 متر مربع در 4 طبقه قرار دارد.

 

ضیاء الدین ادامه داد: سازه بتنی این موزه به طور کامل تکمیل شده است و به زودی کارها پایان می یابد.برنامه سرمایه گذاری کامل فضای مخصوص تدوین شده است و فناوری دیجیتالی بسیار پیشرفته برای انتقال زایران برای گشت و گذار در این موزه راه اندازی شده است، علاوه براین از وسایل مدرن برای نمایش این لوازم استفاده می شود.

موزه الوارث مخصوص نمایش آثار حرم امام حسین(ع) همچون هدایایی از پادشاهان و سلاطین است که در حال حاضر در موزه فعلی به نمایش گذاشته شده است. سایر آثار در گنجینه آستان مقدس حسینی است.

کد خبر 1150341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha