آغاز ثبت نام دوره کوتاه مدت انس با صحیفه سجادیه

مرکز تخصصی صحیفه سجادیه دوره کوتاه مدت انس با صحیفه سجادیه را با حضور اساتید مجرب در ۱۶ ساعت برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، صحیفه سجادیه کتابی حاوی ۵۴ دعا از امام سجاد(ع) است. این کتاب پس از قرآن و نهج البلاغه مهم‌ترین میراث مکتوب شیعه به حساب می‌آید و به نام‌های خواهر قرآن و «انجیل اهل بیت» نیز مشهور است. صحیفه مانند قرآن و نهج‌البلاغه از نظر فصاحت و بلاغت مورد توجه قرار گرفته است.

امام سجاد(ع) بسیاری از معارف دینی را در دعاهای خود بیان می‌کند؛ موضوعاتی مثل خداشناسی، جهان‌شناسی، انسان‌شناسی و مباحث عالم غیب، فرشتگان، رسالت انبیا، جایگاه پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)، امامت، فضایل و رذایل اخلاقی، گرامیداشت اعیاد، مسائل اجتماعی و اقتصادی، اشارات تاریخی، نعمت‌های مختلف خداوند، آداب دعا، تلاوت، ذکر، نماز و عبادت. معروف‌ترین دعای صحیفه دعای مکارم الاخلاق است. بر این اثر شرح های بسیاری نوشته شده که مشهورترین آن‌ها ریاض السالکین نوشته سید علیخان شیرازی است. صحیفه به سیزده زبان از جمله فارسی و انگلیسی ترجمه شده است.


اولین بار، متوکل بن هارون بلخی از اصحاب و راویان امام صادق علیه‌السلام متن صحیفه را در دیدار با یحیی بن زید (؟۱۰۷ـ۱۲۵ق) از او دریافت کرد و در ملاقات با امام ششم، آن را با نسخه امام باقر(ع) مقابله کرد و سپس متن صحیفه را روایت کرد و فرزندش عمر یا عمیر، به راویان بعدی آموزش داد.

 

مرکز تخصصی صحیفه سجادیه دوره کوتاه مدت انس با صحیفه سجادیه را با حضور اساتید مجرب در ۱۶ ساعت برگزار می کند.

بنابراین گزارش اساتید این دوره حجج اسلام حسینی قمی، مجدفقیهی، غلامعلی ، محمدابراهیم کفیل، اعوانی، فؤادیان هستند و زمان برگزاری دوره کوتاه مدت انس با صحیفه سجادیه پنجشنبه۵و۱۲ اسفندماه (عصر ساعت ۱۵تا۱۸)و جمعه۶و۱۳ اسفندماه (صبح ساعت ۹تا۱۲) می باشد.

 

علاقه مندان برای ثبت نام و شرکت در این دوره آموزشی می توانند به  لینک ثبت نام دوره مجازی به نشانی https://sahyfeh.ir/reg140012230/ مراجعه کنند و یا برای طرح سوالات خود به شماره  ۰۹۹۲۰۲۹۳۹۸۵ پیامک دهند.

 

 

کد خبر 1150356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha