اجرای طرح جهش تولید دیم زارها در ۷۰ هزار هکتار از مزارع گلستان

سلمان زاده گفت: طرح جهش تولید در دیمزارها، امسال در ۷۰ هزار هکتار از مزارع گلستان با کشت محصولات گندم، جو، کلزا، علوفه، کاملیا و گیاهان دارویی اجرا شد.

«محمدمهدی سلمان زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارکرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، طرح جهش تولید در دیمزارها در دستور کار بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) قرار گرفت.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گلستان افزود: این طرح در سال گذشته با کشت کلزا در ۲۰ هزار هکتار از اراضی دیم گلستان آغاز شده است که شاهد ۲۰ درصد افزایش عملکرد بودیم.

 

وی بیان کرد: این طرح امسال در محصولات گندم، جو، کلزا، علوفه، کاملیا و گیاهان دارویی ادامه یافت و مساحت آن به ۷۰ هزار هکتار رسیده است.

 

سلمان زاده گفت: طرح جهش تولید در دیمزارها در  ۹ شهرستان استان شامل آق قلا، گمیشان، بندرترکمن، شمال علی آبادکتول، گنبدکاووس، گالیکش، مینودشت، کلاله و مراوه تپه اجرا می شود.

 

به گفته مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گلستان، محصولات زراعی ۶ هزار و ۵۳۷ بهره بردار در ۷۲۷ روستا تحت حمایت های بیمه قرار گرفته است.

 

سلمان زاده با توضیح این که پرداخت ۳۵ درصد حق بیمه بر عهده ستاد اجرایی است، گفت: این عمل تاکنون در ۳۶ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی اجرایی شده است.

 

وی هدف از اجرای این طرح را بهبود معیشت کشاورزان، افزایش عملکرد محصول در هکتار، اصلاح الگوی کشت و توسعه زراعت در مناطق کم آب و دیمزارها برشمرد.

 

کد خبر 1150499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha