برگزاری بیش از ۱۶ هزار بازرسی در قالب گشت‌ بازرسی

مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت از انجام بیش از ۱۶ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی، غیرصنفی و بنگاه های اقتصادی بصورت گشت بازرسی در سطح کشور از ابتدای دی ماه سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان،‌سید مجتبی سجادی جزی اظهار داشت : بازرسان سازمان های صنعت ، معدن و تجارت استانها حسب وظیفه ذاتی خود طی دی ماه امسال اقدام به برگزاری 16 هزار و 834 مورد گشت بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در سطح کشور کرده اند. وی با اعلام اینکه طی همین مدت،5 هزار و 31 مورد پرونده تخلف اعم از گران‌فروشی، کم فروشی و ...  تشکیل شده است، متذکر شد: در حال حاضر نیز گشت های بازرسی نظارتی با حضور بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها و سازمان تعزیرات حکومتی و همکاری دیگر دستگاههای ذیصلاح از جمله وزارت جهاد کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، اتاق اصناف و اتحادیه ها و... به طور جد در سطح استانها در حال انجام است.
 
 
مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات همچنین ، میزان ارزش پرونده های متشکله را بالغ بر 946 میلیارد و 471 میلیون ریال عنوان و ادامه داد: کلیه این پرونده ها جهت رسیدگی و صدور رای به شعب تعزیرات حکومتی استانها ارسال شده است.
 
 
این مقام مسئول با بیان این مطلب افزود : با توجه به نزدیکی به ایام پایانی سال و برای خدمت‌رسانی به مردم و تسریع در اقدامات لازم، گشت‌های بازرسی نظارتی فعال تر از گذشته در قالب اکیپ‌های سیار در ساعات اداری و غیر اداری به اتفاق نمایندگان دستگاه‌های نظارتی کار بازرسی را انجام می‌دهند.
 
 
به گفته وی هدف از برگزاری گشت‌های بازرسی ، پیشگیری از وقوع تخلف و در راستای نظارت بر واحدهای صنفی اعم از تولیدی و توزیعی و خدماتی، قاچاق کالا و ارز در سطح عرضه و برخورد با تخلفات در حوزه احتکار و گرانفروشی است.
 
 
سید مجتبی سجادی تاکید کرد : تلاش می‌شود تا با اعمال نظارت و برخورد با هرگونه اخلال در بازار، دست سوداگران کوتاه شده و میزان بروز تخلفات به حداقل برسد. 
 
 
مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات  سازمان حمایت از شهروندان تقاضا کرد چنانچه اطلاعی از وقوع هرگونه تخلف اعم از احتکار، گرانفروشی، تقلب و دیگر موارد دارند مراتب را طی تماس با شماره تلفن ۱۲۴، اطلاع رسانی کنند تا پیگیری قانونی انجام شود.
کد خبر 1150884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha