خودکفایی اقتصادی زنان سرپرست خانوار به ارتقاء سطح دانش و مهارت آنها کمک خواهد کرد

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کردستان گفت: خودکفایی اقتصادی زنان سرپرست خانوار به ارتقاء سطح دانش و مهارت آنها کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، لیلا آژیر مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کردستان در بازدید از مرکز مثبت زندگی عباس‌آباد و گروه‌های همیار شهر سنندج اظهار کرد: راه‌اندازی گروه‌های همیار می‌تواند وابستگی صرف افراد به حمایت سازمان‌ها و نهادها را کاهش دهد.

 

وی افزود: خودکفایی اقتصادی زنان سرپرست خانوار به ارتقاء سطح دانش و مهارت آنها کمک خواهد کرد.

 

مدیر بهزیستی سنندج نیز در این بازدید افزود: تعداد ۵۳ مرکز مثبت زندگی در کل استان کردستان وجود دارد که ۱۶ مرکز آن در سنندج مشغول به فعالیت بوده و خدمات این مراکز برای مددجویان در سطوح توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی ارائه می‌شود.

 

فاطمه محمدی گفت: دسترس پذیری آسان به خدمات بهزیستی جزو مهم‌ترین مزیت‌های مراکز مثبت زندگی است.

 

محمدی گفت: این مراکز باعث تسریع، تسهیل و شفافیت ارائه خدمات بهزیستی به جامعه هدف می‌شوند.

 

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه یکی از اهداف سازمان بهزیستی گسترش رفاه در افراد تحت پوشش و توانمند سازی زنان سرپرست خانوار تحت حمایت می‌باشد، انجام اقدامات لازم و موثر در راستای توانمندسازی زنان بسیار مهم است.

 

در پایان فریبا شریعتی، مسئول مرکز مثبت زندگی عباس‌آباد گزارشی از وضعیت این مرکز ارائه داد و گفت: خدمات مرکز با ۴۳۰ پرونده مشغول به فعالیت است.

 

وی بیان کرد: از این تعداد، ۹۲ پرونده آن اجتماعی و شامل زنان فوت همسری، مطلقه، بدسرپرست و خودسرپرست بوده و مابقی پرونده‌ها شامل پرونده‌های توانبخشی از جمله پرونده‌های معلولین، جسمی، حرکتی، ذهنی واعصاب و روان است.

 

شریعتی اضافه کرد: در حال حاضر سه گروه همیار با حمایت‌های انجام شده مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر 1151282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha