تجلیل از ۴ حافظ کل قرآن کریم قلعه گنجی در جشنواره ملی جبرئیل امین

حجت الاسلام محمد کرمی گفت: ۴ نفر از حافظان کل قرآن کریم قلعه گنجی با حضور در نوزدهمین جشنواره ملی جبرئیل امین، حائز رتبه شده و مورد تجلیل قرار گرفتند.

حجت الاسلام «محمد کرمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: ۴ نفر از حافظان کل قرآن کریم قلعه گنجی با حضور در نوزدهمین جشنواره ملی جبرئیل امین، حائز رتبه شده و مورد تجلیل قرار گرفتند.

مدیر موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) قلعه گنج افزود: این جشنواره با حضور ۲۱۲ حافظ کل قران کریم در مشهد مقدس در جوار حرم نورانی امام رضا (ع) برگزار شد و حافظان این موسسه یکبار دیگر برای این شهرستان افتخار آفرین شدند.

وی بیان کرد: به لطف خداوند متعال و عنایت ویژه حضرت زهرا (س)، با دعای خیر مردم و تلاش و پشتکار مربیان و حافظان قرآن کریم، امسال نیز همچون سال های گذشته این موسسه جزء برترین جشنواره ملی امین شد.

حجت الاسلام کرمی تاکید کرد: تجلیل از ۴ حافظ کل قرآن کریم و کسب رتبه برتر در این جشنواره، خلق افتخار دیگری برای شهرستان قلعه گنج است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی قلعه گنج یادآور شد: موسسه قرآنی بیت الاحزان سال ۱۳۹۱ تاسیس شده که در رشته های روخوانی، تجوید، حفظ، مفاهیم و تفسیر قرآن کریم فعالیت دارد.

وی با بیان این مطلب که اکنون قریب ۵۰۰ نفر از دختران و پسران قلعه گنج در رده های سنی مختلف در حال فراگیری قرآن کریم هستند، اظهار کرد: تاکنون به همت این موسسه بیش از  ۴۰ نفر موفق به حفظ کل قرآن کریم شده اند و همچنین بیش از یکهزار نفر در سایر رشته ها، قرآن را فرا گرفته اند.

حجت الاسلام کرمی اضافه کرد: یکی از چیزهایی که می تواند تدبر در قرآن را به ما ارزانی بدارد، حفظ قرآن است زیرا موجب می شود تا سبک زندگی ها اسلامی باشد.

مدیر موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) قلعه گنج در خاتمه عنوان کرد: از آنجایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در سال ۱۳۹۰ در دیدار با جامعه قرآنی کشور به تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن اشاره کردند بنابراین ما تصمیم گرفتیم در لبیک به سفارش ایشان، در این باره بکوشیم.

کد خبر 1151340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha