دشمن افکار عمومی و فکر جوانان ما را هدف قرار داده است 

حجت الاسلام کاظم صادقی گفت: چالش‌هایی بر سر جهاد تبیین وجود دارد همچون عدم نهادينه شدن فرهنگ تبیین در جامعه و نداشتن برنامه اما دشمن افکار عمومی و فکر جوان ها را هدف گرفته و ميلياردها دلار خرج می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز حجت الاسلام «کاظم صادقی» در خطبه های نماز جمعه زهکلوت، ضمن سفارش به تقوای الهی، گفت: یکی از مصادیق تقوا خودسازی و در کنار خودسازی رازداری است و افشاء اسرار دیگران ناشی از ضعف های اخلاقی افشا کنندگان آن است.

امام جمعه زهکلوت بیان کرد: برخی از افراد به دلیل عدم علم و آگاهی کافی دست به افشاء اسرار دیگران می زنند افشاء کنندگان اسرار عقده های روحی دارند که به وسیله شکست دادن و محکوم کردن دیگران دست به این کار زشت می زنند و حضرت علی (ع) می فرمايند؛ کسانی که سینه و روحی کم وسعت دارند، نگه دارنده راز نخواهند بود.

وی با اشاره به مبعث رسول اکرم  (ص)، ابراز کرد: از سنت های غیر قابل تغییر و تبدیل نظام الهی این است که وقتی جاهليت به اوج ظلمت، نکبت و نحوست خود برسد جامعه‌ بشری در آستانه یک بعثت الهی قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام صادقی ادامه داد: نظام های جاهلی به ریاست و زمام داری طاغوت نه تنها نمی‌توانند جامعه بشری را عقیم کنند بلکه به عکس جامعه بشری را آبستن ظهور منجی و رهبری الهی می‌کنند.

خطیب جمعه زهکلوت ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع)، اظهار کرد: دوران امام موسی کاظم جریان های فکری و عقیدتی به اوج خود رسیده بود و تنها چيزی که مبارزه و حرکت‌ فکری و سیاسی اهل ‌بیت (ع) و یاران صدیق آنها را مجال رشد و استقرار بخشید، تلاش خستگی ناپذیر و جهاد خطیر آن بزرگواران بود.

وی با اشاره به ضرورت جهاد تبیین، خاطرنشان کرد: چالش‌هایی بر سر جهاد تبیین وجود دارد همچون عدم نهادينه شدن فرهنگ تبیین در جامعه و نداشتن برنامه اما دشمن افکار عمومی و فکر جوان ها را هدف گرفته و ميلياردها دلار خرج می‌کند.

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد: وظیفه ما این است که خدمات چهار دهه انقلاب را بیان کنیم و ضرورت‌ دارد غبار روبی از پیشرفت های بزرگ انقلاب اسلامی‌ داشته باشیم چرا که ما در عرصه‌های علمی، زیرساختی، پزشکی و اقتصادی پیشرفت داشته ایم و هدف ما روشنگری هدفدار است.

امام جمعه زهکلوت ضمن تشکر از اقدام جدی دولت و قاطعانه قوه‌ قضائیه در آزاد‌سازی‌ حريم دریا و رودخانه‌ها، اضافه کرد: قانونی که ۱۴ سال قبل در مورد آزاد سازی سواحل نوشته شده بود و دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی نسبت به آن بی توجهی نشان دادند، تاسف برانگیز و عبرت آموز است و انتظار داریم همین همت را در بحث بازار و اقتصاد به کار گیرند.

وی با اشاره به جنگ رسانه‌ای غرب برای پيروزی در مذاکرات و قضیه اکراین، تاکید کرد: مذاکرات وين روزهای حساسی را می گذراند و تقریبا روی میز مذاکره از ابعاد فنی کار چيزی باقی نمانده اما آنچه در حال حاضر مهم است وجود یک اراده در طرف غربی است که توپ را در میدان آمریکا و تیم رسانه ای غربی می داند.

حجت الاسلام کاظمی ادامه داد: تنها راه عوض کردن میدان بازی جنگ رسانه‌ای و کشاندن موضوع به میان افکار عمومی است و نتیجه جنگ هایی مثل اکراین دلبستگی و اعتماد آنها به غرب و آمریکا است.

خطیب جمعه زهکلوت یادآور شد: مسئولین سابق دولت و نماینده و همچنین نماینده فعلی قول هایی در خصوص جاده مواسلاتی و بین المللی جاسک - محمدآباد داده اند اما متاسفانه سالها از آن وعده ها می گذرد و تاکنون در این خصوص اقدام عملی انجام نشده است.

وی در خاتمه عنوان کرد: اگر این مهم از مرحله وعده به مرحله عمل برسد موجب دسترسی به آبهای آزاد، امنیت پایدار و اشتغال منطقه می شود بنابراین از نماینده تقاضا داریم که پیگر موضوع از وزیر راه و شهر سازی باشند و از مسئولان محلی و استانی نیز می خواهیم تا حصول نتیجه پیگیر این مهم باشند.

کد خبر 1151407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha