کشاورزان نمونه استان مرکزی تجلیل شدند

کشاورزان نمونه استان مرکزی در مراسمی تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «محمد اله داد» در آیین تجلیل از کشاورزان همکار در پیک مصرف برق تابستان ۱۴۰۰ و جلسه توجیهی جهاد کشاورزی و انجمن صنفی کشاورزی،  ضمن تقدیر از کشاورزانی که در این طرح مشارکت داشتند، گفت: امید است همواره شاهد همدلی و همراهی کشاورزان در راستای صرفه جویی در مصرف انرژی باشیم.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی، افزود: ۶ هزار و ۳۲۴ مشترک کشاورزی به مبلغ ۲۳ میلیارد ریال پاداش جهت شرکت در طرح های پیک سایی توزیع برق استان مرکزی دریافت کردند‌.

 

وی بابیان اینکه بر اساس دستورالعمل‌هایی در خصوص کاهش مصرف برق مشترکان از سوی وزارت نیرو و توانیر به شرکت‌های توزیع نیروی برق ابلاغ شده  که از جمله آنها عقد تفاهم نامه با کشاورزان است،افزود:کشاورزان می‌توانند در ساعات اوج مصرف برق به ویژه در فصل تابستان  از ساعت 13 تا 17 در بازه زمانی 15 خرداد تا 15 شهریور، با خاموش کردن چهار ساعته موتور پمپ‌های چاه مزارع در دوره پیک مصرف، سایر 20 ساعت شبانه‌روز را به صورت رایگان از برق استفاده کنند.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: مشترکین چاه های کشاورزی ملزم به رعایت قدرت و انرژی مندرج در پروانه بهره برداری معتبر می باشند.

 

اله داد ،افزود: نرخ تعرفه مشترکین کشاورزی دارای تجاوز از قدرت و یا مصرف تغییر خواهد کرد،افزود: نرخ مشترکین در محدوده مصرف دیماند قرارداد تغییری نداشته و فقط مشمول مشترکین دارای تجاوز از قدرت دیماند قرارداد خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ضمن راهکارهای کاهش مصرف برق در حوزه کشاورزی افزود: در برخی موارد ۳۰تا ۴۰درصد مبلغ صورتحساب برق به دلیل بالا بودن مصارف انرژی راکتیور در موتور الکتریکی است که با نصب خازن مناسب به سادگی از پرداخت هزینه مزبور جلوگیری خواهد شد.

 

این مقام مسئول ضمن ابراز رضایت از همراهی کشاورزان با طرح های تشویقی همکاری در برنامه‌های مدیریت مصرف تابستان سال جاری، گفت: همکاری مشترکان کشاورزی درطرح‌های پیک‌سایی تابستان سال جاری، صرفه‌جویی 17 هزار و 338مگاوات ساعتی برق در کاهش پیک بار و پرداخت 23 میلیارد ریال پاداش مشارکت به آنان را به دنبال داشت.

 

وی ضمن اعلام تغییر نرخ مصرف برق برای کشاورزانی که در سقف پروانه بهره برداری از منابع آبی استفاده می کنند،افزود: از ابتدای بهمن امسال، برق مصرفی مازاد  بر پروانه  اعم از مصارف ویلاها،کارگاه ها و مصارف غیر مرتبط در مجاورت چاه های آب به قیمت تامین محاسبه و دریافت خواهد شد.

 

گفتنی است در پایان این مراسم از کشاورزان همیار در طرح های پیک سایی توزیع برق استان مرکزی تقدیر شد.

کد خبر 1151766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha