همکاری‌های ایران و روسیه در عرصه گفت‌وگوهای دینی را ارج می‌نهیم

رئیس اداره روابط خارجی کلیسای ارتودوکس مسکو در پیامی به رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، تأکید کرد: همکاری‌های ایران و روسیه در عرصه گفت‌وگوهای دینی را ارج می‌نهیم.

 
به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» ، متروپولیت والاکالامسکی ایلاریون پاتریارشات مسکو در پیامی به رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، تأکید کرد: همکاری‌های ایران و روسیه در عرصه گفت‌وگوهای دینی را ارج می‌نهیم.
 
به  گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، متن این پیام بدین شرح است:
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی ایمانی‌پور
 
رئیس محترم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی جمهوری اسلامی ایران
 
از حضرتعالی برای تمنیات نیک و  پیام شادباش تولد مسیح و سال نو میلادی صمیمانه تشکر می‌کنم. با کمال مسرت در این روزهای عید، پیام‌های شادباش از برادران مسلمان خود را دریافت می‌کنم که بیانگر سطح بالای احترام متقابل و اعتماد بین دین‌های ما است.
 
پاتریارشات مسکو به ویژه به گفت‌وگوهای دیرینه خود با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران ارج می‌نهد. بخش مهم این همکاری‌ها، فعالیت کمسیون مشترک ایران و روسیه برای گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت ارتدکس است که بیستمین سالگرد فعالیت آن را در سال جاری برگزار خواهیم کرد.
 
امیدوارم روابط کلیسای ارتودوکس روس و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران توسعه یابد و این همکاری در خدمت دوستی، حُسن تفاهم و احترام میان مردمان و ادیان روسیه و ایران باشد.
 
برای حضرتعالی آرزوی سلامتی، تندرستی، سعادت و موفقیت برای فعالیت‌های نیکتان دارم.
 
با احترام
 
رئیس اداره روابط خارجی کلیسا ارتودوکس
 
پاتریارشات مسکو
 
میتروپولیت والاکالامسکی الاریون
کد خبر 1151773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha