دبیرخانه اربعین اتحادیه انجمن های اسلامی کل کشور در  مهران تشکیل می شود

حجت الاسلام مدرسی با بیان اینکه بیرخانه اربعین اتحادیه انجمن های اسلامی کل کشور در استان ایلام و شهر مهران تشکیل می شود، گفت: شاکله اصلی انجمن های اسلامی دانش آموزان، جذب دانش آموزان مستعد برای تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی در سطح مدارس است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان ایلام، صبح امروز(۸ اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان، اظهار کرد: تشکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان به تعبیر مقام معظم رهبری به عنوان یک تشکل امین و با توجه به فرمایش امام راحل، هر انجمن اسلامی باید یک سنگر  فرهنگی باشد.

 

حجت الاسلام« سعید مدرسی» با اشاره به تاکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی به مساله تربیت در تشکل امین انجمن اسلامی داشته اند، افزود: شاکله اصلی انجمن های اسلامی دانش آموزان، جذب دانش آموزان مستعد برای  تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی در سطح مدارس است که از لحاظ علمی، فرهنگی و هم تربیتی قابلیت های لازم را داشته باشند و در آینده به عنوان نیروهای متخصص و متعهد نقش خود را درجامعه ایفا کنند.

 

وی با بیان اینکه دانش آموزان عضو انجمن های اسلامی امروز در فضای مدرسه و فردا در سطح جامعه نقش خود را ایفا کنند، افزود: وظیفه دانش آموزان انجمن های اسلامی در مرحله اول اسلامی کردن خود و در مرحله دوم اسلامی کردن فضایی که در آن قرار دارند یعنی مدارس است.

 

مسول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان ایلام ابراز کرد: در ایام شیوع کرونا با بهره گیری از فضای مجازی تلاش شد که ارتباط با دانش آموزان و  مسائل فرهنگی و تربیتی برقرار باشد و  در این راستا  برنامه بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس در قالب راهیان نور مجازی، در دو بخش دانش آموزان دختر و پسر  از طریق فضای مجازی  برگزار  گردید و امید است که راهیان نور در سال جدید به صورت  اردوهای راهیان نور حضوری برای دانش آموزان برگزار شود.

 

حجت الاسلام مدرسی با اشاره به اینکه  برگزاری کرسی های تلاوت  قرآن کریم و درس اخلاق و استفاده از اساتید خبره متناسب با سن جوان و نوجوان از طریق فضای مجازی، گفت: پانسیون علمی برای نوروز ۱۴۰۱  برای دانش آموزان به صورت  حضوری در فرهنگسرای رازی تهران برگزار می شود که دانش اموزان داوطلب در  این اردو شرکت می کنند و از مشاوره آموزشی و علمی، نحوه مطالعه و پژوهش بهره مند می شوند.

 

وی با  اشاره به برگزاری نمایشگاه مدرسه انقلاب در سطح مدارس استان، بیان کرد: در مدارس سطح استان ۵۰ نمایشگاه  انقلاب هزممان با ایان دهه فجر برگزار شده است که شاکله این نمایشگاه ها در سطح مدارس به این نحو بود که  دانش آموزان خود غرفه هایی از جمله دیروز و امروز و فردای انقلاب را تشکیل می دادند و امسال نیز این نمایشگاه ها با رویکرد جدید  تحت عنوان  غرفه سردار حاج قاسم سلیمانی  در سطح مدارس ۱۰ شهرستان استان برگزار شد.

 

مسول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان ایلام با بیان اینکه برنامه «هر درخت به یاد یک شهید» در سطح مدارس  و انجمن های اسلامی دانش آموزان در حال برگزاری است،  افزود: در این رساتا نهال درخت های مثمر تامین و در اختیار دانش آموزان گذاشته می شود که هر دانش آموز یک درخت به یاد و نام شهدای دانش آموزان بکارد.

 

 

حجت الاسلام مدرسی یادآور شد: برپایی خیمه معرفت در سطح مدارس یکی دیگر از برنامه های اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان است، در  این راستا هیئت مرکزی در سطح مدارس با حضور دانش آموزان تشکیل می شود و آموزش های تشکیلاتی را کسب می کنند، برپایی اردو در داخل و خارج استان با رعایت پروتکل های بهداشتی و اخذ مجوز های لازم از آموزش و پرروش و اردوهای علمی و تربیتی خارج از استان نیز از دیگر برنامه های این نهاد است.

 

وی با بیان اینکه سرگذشت پژوهشی  شهدای دانش آموز در بین دانش آموزان دختر و پسر و با عنوان «همکلاسی آسمانی» و «لشکر فرشتگان» برگزار می شود، افزود: دانش آموزان در این طرح، به صورت گروه های پژوهشی در کنار هم قرار  خواهند گرفت و  سرگذشت و زندگی نامه  ۳۷۰ شهید دانش آموز استان و  همچنین سه هزار شهید دانش اموز کشور را پژوهش خواهند کرد.

 

مسول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان ایلام با بیان اینکه استان ایلام با توجه به یادمان ها و مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس میزبان زائران و دانش آموزان عضور انجمن های اسلامی سایر استان ها هستند، افزود: در ایام اربعین حسینی نیز اعضای انجمن های اسلامی دانش آموزان در موکب های اربعین و میزبانی از زوار حضور داشتند و در این راستا دبیرخانه اربعین اتحادیه انجمن های اسلامی کل کشور در استان ایلام و شهر مهران تشکیل می شود.

 

 

حجت الاسلام مدرسی خاطرنشان کرد: سامانه شهید باقری که سامانه ثبت مدارس انجمن اسلامی ثبت است و نزدیک ۲۸۰ مدرسه دارای انجمن اسلامی دانش آموزان در سطح استان در سامانه شهید باقری ثبت شده است و همچنین سامانه عقیق نیز سامانه مربوط به ثبت رویدادهای مدارس است که در جریان برگزاری نمایشگاه انقلاب، قریب به ۲۱۳ رویداد در سطح مدارس استان در این سامانه ثبت شده است.

 

وی بیان کرد: در سطح استان حدود ۱۳۰۰ نفر دانش آموز در سطح مدارس استان به عنوان هیئت های مرکزی انجمن های اسلامی دانش آموزان فعالیت دارند و همکاری و تعامل گسترده ای با مدارس، آموزش و پرورش استان و نوسازی و تجهیز مدارس وجود دارد.

 

مسول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان ایلام خاطرنشان کرد: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین نیز در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در قالب نمایشگاه های مدرسه انقلاب، فعالیت های تبیینی در بین دانش آموزان اجرا شده و از طریق روایان انقلاب، دیروز، امروز و فردای انقلاب اسلامی تبیین و تشریح شده است.

 

 

 

 

کد خبر 1152083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha