ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد استان قزوین

دهقانی گفت: کمیته امداد نهادی پیشرو در بحث اشتغال است به طوری که در ۲ سال گذشته ۱۳ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «سید مرتضی دهقانی» در نشست خبری که امروز (یکشنبه ۸ اسفند) در سالن جلسات کمیته امداد قزوین برگزار شد، بیان کرد: مدل خدمت کمیته امداد در دهه پنجم تغییر کرده و مهمترین رویکرد آن توانمندسازی فکری، فرهنگی و اقتصادی است.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد قزوین ادامه داد: شاید در دهه های قبلی بحث توانمندی در کمیته امداد به این شکل وجود نداشت، هرچند کمک هایی می شد و استقلال معیشتی مورد توجه بود ولی در دهه پنجم این مدل تغییرکرده و اساسی ترین رویکرد کمیته امداد توانمندسازی مددجویان است.

 

وی عنوان کرد: کمیته امداد نهادی پیشرو در بحث اشتغال است به طوری که در ۲ سال گذشته ۱۳ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است، در سال ۹۹ یک سوم اشتغال استان را کمیته امداد پوشش داده و در سال جاری ۴ هزار و ۷۰۰ نفر از خانوارها در شرکت ها و کارخانجات شاغل شدند و ۴ هزار و ۱۰۰ نفر از تسهیلات بانکی به میزان ۱۸۵ میلیارد تومان استفاده کرده اند.

 

دهقانی اعلام کرد: تمام تلاش کمیته امداد این است که اشتغالی ایجاد کند که به درآمد، استقلال و عزت خانواده ها کمک کند و ما نظارت می کنیم طرح ها دچار آسیب نشده و انحرافات مالی نداشته باشیم.

 

وی خاطر نشان کرد: کمیته امداد قرار است در سال ۱۴۰۱ به میزان ۵۰۰ هزار فرصت شغلی را ایجاد کند که پیش بینی می شود ۱۰ هزار فرصت شغلی را در استان برای خانوارهای زیرپوشش ایجاد کنیم.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد قزوین یادآور شد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در سال ۱۴۰۰ تعداد ۸۰۰ خانواده توانمند و خودکفا شدند.

 

در ادامه معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد اظهار کرد: ساماندهی موسسات خیریه را در دستور کار داریم و یکی از فعالیت های ما در مراکز نیکوکاری در سطح استان است که جذب و مشارکت خیران را در این مراکز داریم و در حال حاضر ۱۶۲ مرکز نیکوکاری در سطح استان فعال هستند.

 

«فرزاد فرهادی» یادآور شد: در سطح استان ۶۴ موسسه خیریه داریم که ۳۱ مرکز با ما همکاری دارند و مابقی در سایر بخش ها کار می کنند.

 

کد خبر 1152196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha