وجود نوادگان و فرزندان امام موسی کاظم (ع) شیراز را در جایگاه مذهبی والایی قرار داده است

طاهری گفت: وجود نوادگان و فرزندان امام موسی کاظم (ع) و در صدر آنها حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز موجب شده تا سومین حرم اهل بیت (ع) از نظر فرهنگی،‌ اقتصادی، اجتماعی و گردشگری و جاذبه‌ های مذهبی در ایران جایگاه مطلوبی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی طاهری»، امروز (یکشنبه 8 اسفند) در پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: 17 رجب سالروز بزرگداشت شهادت حضرت شاهچراغ (ع) تا  ۲۵ رجب، سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع)، ایام و لازم التکریمی است که تاکنون آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: 90 درصد از سادات از فرزندان حضرت موسی ابن جعفر (ع) هستند و امام خمینی (ره) نیز از سادات موسوی بودند که توانستند این انقلاب بزرگ را به رخ جهانیان بکشانند.

وی اضافه کرد: وجود بقاع و آرامگاه های فرزندان امام موسی کاظم (ع) در حفظ و ترویج اعتقادات مکتب تشیع و نشر فرهنگ آن نقش موثری دارد و در نشر احادیث اهل بیت (ع) و توسعه فرهنگ تشیع و تلفیق آن با فرهنگ غنی ایرانی تاثیر مطلوبی دارد.

طاهری تاکید کرد: وجود نوادگان و فرزندان امام موسی کاظم (ع) و در صدر آنها حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز موجب شده تا سومین حرم اهل بیت (ع) از نظر فرهنگی،‌ اقتصادی، اجتماعی و گردشگری و جاذبه‌ های مذهبی در ایران جایگاه مطلوبی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در سفر خودسان به شیراز در ۸۷، مدال افتخار سومین حرم اهل بیت (ع) را بر گردن این شهر انداختند و تاکید فرمودند که حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی محور فعالیت ‌های فرهنگی شیراز و استان فارس باشد و باید برای تحقق این مهم تلاش کنیم.

طاهری اضافه کرد: ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز با تحقق همین هدف در نخستین جلسه خود، تشکیل کمیسیون سومین حرم اهل بیت (ع) را مصوب کرد و تشکیل این کمیسیون گام موثری برای توسعه همه ‌جانبه شیراز با محوریت فرهنگ ایرانی ـ اسلامی است.

وی تصریح کرد: جلوه یافتن عشق و ارادت به اهل بیت (ع) در شیراز، وظیفه مردم، شورا، شهرداری و مدیران و دستگاه‌ هاست و هیچ سازمان حتی از نصب یک پرچم عزا برای اهل بیت (ع) نباید دریغ کند.

کد خبر 1152263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha