ساختار موجود وقف، توان مدیریت موقوفات ارزشمند کشور را ندارد/ دانشگاه راهکار بدهد

امام جمعه کرمان سه موضوع «ساختار، رویکرد و عملکرد» در موضوع وقف را مورد اشاره قرار داد و گفت: بحث ساختار و عملکرد به شدت دچار ضعف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، دوشنبه(۹ اسفند) در نشست جمعی از اعضای شورای راهبردی وقف در دانشگاه آزاد اسلامی کرمان، گفت: کار خوبی در خصوص وقف در دانشگاه آزاد کرمان شروع شده که ان شاءالله جوانه بزند و به درختی بارور تبدیل شود.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با تأکید بر اینکه وقف باید تبدیل به جریان قدرتمندی در دانشگاه شود تا ضمن اینکه خود دانشگاه را پوشش می دهد، فعالیت های بیرونی هم انجام بدهد؛ سه موضوع "ساختار، رویکرد و عملکرد" در موضوع وقف را مورد اشاره قرار داد و گفت: بحث ساختار و عملکرد به شدت دچار ضعف است و ساختار موجود وقف، توان مدیریت وقف های ارزشمند کشور را ندارد.

 

 

وی در همین زمینه به برخورداری مدارس علمیه استان کرمان از پشتوانه های عظیم وقف اشاره کرد که طی سال ها مورد بی توجهی قرار گرفته و ادامه داد: وضع رویکرد وقف خوب است اما علاوه بر ساختار، عملکرد وقف نیز به شدت دچار مشکل است و بعضاً امور خیریه جای وقف را گرفته و مردم کمتر به وقف رغبت دارند.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با تأکید بر اینکه دانشگاه برای رفع این مشکل پیشنهاد بدهد که ساختار و عملکرد وقف چگونه باید باشد؛ گفت: اساساً آموزش و یادگیری در دانشگاه و فنآوری و تخصص، همه در راستای خدمت به مردم است.

 

 

وی تصریح کرد: دانشگاه به هر میزان که بتواند این علمِ آموخته را تبدیل به ثروت کند و مردم از آن بهره مند شود، به رسالت اصلی خود نزدیک تر شده است.

 

کد خبر 1152441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha