فعالیت ۱۹ گروه پژوهشی در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس

سردار صفوی با بیان اینکه پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس از وزارت علوم و ستاد کل نیروهای مسلح مجوز فعالیت دارد به پنج تفاوت اساسی این پژوهشگاه با سایر مراکز علمی کشور اشاره کرد و گفت: ۵۸ پژوهش علمی و کاربردی حاصل دو سال فعالیت این پژوهشگاه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سردار سید یحیی صفوی، رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در آیین رونمایی از دستاوردهای علمی و پژوهشی این پژوهشگاه با اشاره به سالروز عملیات خیبر و بدر در اسفند ماه و تصرف جزایر مجنون توسط رزمندگان و یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس با اشاره به انتشار یک کتاب با عنوان تغییر بزرگ در 2050 گفت: این کتاب یکی از محصولات کارهای پژوهشی اکونومیست است که این مجله پژوهشی قریب به 170 سال است که منتشر می شود.

 

وی افزود: در این کتاب آمده در سال 2050 جمعیت دنیا بیش از 9 میلیارد نفر می شود و اسلام در دنیا به عنوان دین اول جهان و مسیحیت دوم و بودایی و هندی ها در رتبه سوم ادیان قرار می گیرند.

 

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا افزود: سومین نکته در این کتاب این است که اکثریت مردم جهان در 2050 خداباور و معنویت محور می شوند و البته اکثر حکومت ها در اختیار لاییک ها باقی می ماند و سال 2050 قدرت بزرگ آسیایی از نظر اقتصادی، جمعیتی، امنیتی و نظامی شکل می گیرد که قدرت از غرب عالم به سمت شرق حرکت می کند که در این قدرت ایران به عنوان یک کشور شرقی با حضور در کاروان شانگهای و ارتباط از فضای سرزمینی ایران به اتحادیه اوراسیا متصل می شود و به فضل الهی در این قدرت آسیایی سهیم باشد و به یکی از قدرت های آسیا تبدیل شود. امیدواریم در این فرآیند با هوشمندی مسئولان کشور از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب از نظر سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و فناوری های نظامی و امنیتی دسترسی پیدا کنیم.

 

سردار صفوی در مورد فعالیت های پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس تصریح کرد: این پژوهشگاه مصوب وزارت علوم و ستاد کل نیروهای مسلح را دارد و پنج تفاوت اساسی با سایر پژوهشگاه های کشور دارد.

 

وی گفت: بالاترین سطح راهبردی و تخصصی در پنج حوزه امنیت داخلی، جنگ های نامنظم، دفاع مقدس، جبهه مقاومت و دایره المعارف را دارد.

 

وی ادامه داد: این پژهشگاه درای 4 پژوهشکده است و پژوهش های کاربردی انجام می دهد که هر یک دارای کارفرما هستند که از طریق نیروهای چهارگانه به این پژوهشگاه واگذار شده است.

 

وی ادامه داد: این پژوهش ها کارهای جدید و نوآوری را در انواع پژوهش های متعدد را دارد و البته کارهای موازی با پژوهشگاه های دیگر کشور در حوزه لشکری و کشوری را انجام نمی دهد.

 

سردار صفوی تصریح کرد: آثار این پژوهشگاه در یک دایره المعارف به زبان های زنده دنیا ترجمه و منتشر می شود.

 

وی در مورد عملکرد پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با عنوان پژوهشگاه حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: این پژوهشگاه از سال 99 و 1400، 58 پژوهش علمی و کاربردی را انجام داده است و دارای 19 گروه پژوهشی در چهار گروه علمی و پژوهشی است که دارای فصلنامه های علمی و مطالعاتی در حوزه دفاع مقدس هستند.

 

وی یادآور شد: این پژوهشگاه بیش از 30 توافقنامه همکاری با پژوهشگاه های لشکری و کشوری منعقد کرده است و هر ماه 30 نشست تخصصی را به فضل الهی برگزار می کند و تا سال آینده برنامه های متعددی دارد که این برنامه ها متعاقبا اعلام می شود.

 

سردار صفوی خاطرنشان کرد: علاوه بر اعضای هیئت علمی دایمی و پیوسته از همکاری 200 نفر از پژوهشگران پیشکسوت در حوزه دفاع مقدس از سپاه، ارتش، وزارت دفاع، نیروی انتظامی در حوزه نوشتن دایره المعارف و چهار حوزه دیگر که نام برده شد، بهره می برد.

 

وی گفت: ما از همین جا دست همکاری خود را به سوی پژوهشگران در پنج حوزه دفاع مقدس، امنیت داخلی، جنگ های نامنظم، جبهه مقاومت و دایره المعارف دراز می کنیم و از همکاری تمام پژوهشگران در این حوزه ها بهره می بریم.

 

 

کد خبر 1152446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha