مهدویت ثمره مبعث است/ امید آفرینی از شاخصه های مهم فرهنگ انتظار است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه انقلاب اسلامی نقطه آغازی برای حکومت جهانی و ظهور منجی عالم بشریت است، گفت: منتظر واقعی کسی است که فرهنگ انتظار در گفتار و کردار وی بروز و ظهور می کند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۹ اسفند) در نشست هماهنگی بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) با محوریت برگزاری آئین ها و جشن ها نیمه شعبان، اظهار کرد: انتظار فرج در واقع از ثمرات مبعث است  و  یکی از بهترین آموزه ها و مفاهیم بعثت، فرهنگ انتظار است.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه فرهنگ انتظار  از مباحثی است که در دین مبین اسلام بسیار مورد توجه قرار دارد، گفت:  در دین مبین اسلام، بالاترین عبادت انتظار فرج است، نیمه شعبان  فرصتی است که در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مهدویت تمام قد پای کار  باشیم.

 

وی گفت: یک سری نمادهای ظاهری در ایام نیمه شعبان  از جمله  فضاسازی، جشن ها و آذین بندی خیابان ها را داریم که نشان می دهد  که ما منتظر شخصیتی هستیم که می تواند دنیا را  از وضع موجود نجات دهد، هر چه تلاش کنیم از دورن خانه ها تا خیابان های اصلی این فرهنگ را در معرض نمایش بگذاریم، کم است، باید غفلت زدایی شود که در نیمه شعبان این فرهنگ توسعه و ترویج داده شود و مردم پای کار باشند و این فرهنگ فراگیر شود.

 

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم که نماد باطنی انتظار در انسان ایجاد شود به این معنی که  انسان احساس کند منتظر منجی است و یا تمام وجود این امر را احساس کند و این فراتر از نمادهای ظاهری است که باید در این  راستا تلاش کنیم تا تحولی در دورن افراد ایجاد شود  که انتظار فرج در باطن افراد شکل گیرد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه همه این نمادهای ظاهری زمینه ساز و برای تحول درونی انسان ها است، افزود:  منجی که می خواهد احکام اسلامی را در سطح جهان بگستراند و عدالت گستر است ما باید این منجی سنخیت پیدا کنیم و باید تلاش کنیم که سنخیت با امام زمان(عج) برقرار کنیم و منتظر واقعی آن حضرت باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه در این مقطع از زمان، خداوند توفیقی به ما داده است که بتوانیم هم در تحول دورنی و ظاهری تاثیرگذار باشیم، ابراز کرد: انقلاب اسلامی نقطه آغازی است برای حکومت جهانی و ظهور منجی عالم بشریت است و تحول درونی ما گونه ای باشد که از منتظران واقعی باشیم و با تمام وجود انتظار را درک کنیم.

 

امام جمعه ایلام  بیان کرد: منتظر واقعی کسی است که فرهنگ انتظار در گفتار و کردار  وی بروز می کند، نقش امید آفرینی که امروز در جامعه ما شدیداً نیاز داریم و  یا نگاه معنوی به راحتی می توان مشکلات را حل کرد و با استفاده از توانی که خداوند در اختیار ما قرار داده است بتوانیم در تعجیل ظهور حضرت امام عصر(عج)تأثیرگذار باشیم.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه ورودی های شهر ایلام در زمینه ایجاد روشنایی در ایام عید باستانی و اعیاد نیمه شعبان و مبعث لازم است که مورد توجه قرار گیرند، خاطرنشان کرد: فضای مجازی، اصحاب رسانه و مطبوعات نیز در زمینه ترویج فرهنگ انتظار بسیار موثرند و اهمیت کار در راستای جهاد تبیین با محوریت فرهنگ انتظار و نقش موعود در ادیان مختلف بسیار زیاد است که باید بخشی از تولیدات رسانه ای به سمت و سوی مهدویت حرکت کند.

 

وی با تاکید بر اینکه در برگزاری مراسمات با توجه به وضعیت کرونا،  محدودیت های ممکن است وجود داشته باشد، یادآور شد: در ایام نیمه شعبان در هر شهرستان یک جسن برگزار و  یک برنامه شاخص در مرکز استان ایلام برگزار  شود.

 


امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه در مدارس لازم است که زمینه سازی لازم در راستای ترویج فرهنگ انتظار ایجاد شود، گفت: باید به گونه ای فضای لازم در مدارس ایجاد شود که دانش آموز ما در مدرسه احساس کند که جزو منتظران ظهور است و این امر تبیین و نهادینه شده و تلاش شود که مفاهیم مهدویت به طور مناسبت به دانش آموزان منتقل شود.

 

 

گفتنی است در این نشست که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری ایلام و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام برگزار شد مقرر شد کلیه شهرداری ها و دهیاری های استان نسبت به ایجاد فضاسازی لازم در محیط شهرها و بخش ها در ایام نیمه شعبان اقدامات لازم را داشته باشند.

کد خبر 1152536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha