برگزاری جشن مبعث در کانون های مساجد کرمانشاه

حجت الاسلام کلات پور ، گفت: بمناسبت عید مبعث در کانون های مساجد استان کرمانشاه برنامه جشن و شادی همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

حجت الاسلام افشین کلات پور  ضمن تبریک عید مبعث  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: روز مَبْعَث بر پایهٔ باورهای اسلامی، روزی است که حضرت محمّد (ص)، پیامبر اسلام، به درجه پیامبری برگزیده شد.

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه افزود: مسلمانان معنقدند او در غار حراء، توسّط جبرئیل و از سوی خدا به پیامبری نایل آمد و مأمور شد که چند خداپرستی و بت‌پرستی را از زمین بردارد و یگانه‌پرستی را رواج دهد و پیام وحی را به مردم برساند. حضرت محمّد (ص) در آن زمان چهل سال داشت و در مکّه زندگی می‌کرد. ایشان پس از مبعوث شدن، ۲۳ سال پیامبری کرد.

 

 

وی خاطر نشان کرد: حضرت محمّد مصطفی (ص) در سال ۱۳ پیش از هجرت، در روز ۲۷ رجب عام الفیل به پیامبری مبعوث شد. و همه مسلمانان این روز را جشن می‌گیرند.

 

 

حجت الاسلام کلات پور، تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از برنامه های جشن و شادی را در این روز محدود کردیم اما برنامه های متنوعی با رعایت پروتکل های بهداشتی  و فاصله گذاری اجتماعی  همچون برپایی جشن، مولودی خوانی ، ایستگاه صلواتی، مسابقات فرهنگی  و هنری در حال برگزاری است.

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه در پایان گفت: عید مبعث، روز وحدت ملت های اسلامی در مقابل کفر و استبداد است و مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی باید دست در دست هم با بدخواهان اسلام عزیز مقابله کنندوباوحدت وهمدلی دربرابر کفار واستعمارگران ایستادگی کنند.

کد خبر 1152830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha