فعالیت‌های شاخص کانون شهید ابراهیم هادی در تولید آثار هنری و رسانه‌ای

کانون «شهید ابراهیم هادی» از کانون‌های فعال و برتر مسجدی در شهرستان جیرفت است که در عرصه هنر فعالیت‌های گسترده دارد، ساخت کلیپ و انیمیشن در مورد شهید ابراهیم هادی و فعالیت‌های کتابخوانی در آن انجام شده است.

ه گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «شهید ابراهیم هادی» در جوار مسجد امام حسن عسکری(ع) جیرفت جنوب کرمان یکی از کانون های فرهنگی هنری فعال است که  در زمینه قرآنی، فرهنگی و هنری، کارآفريني فعالیت های گسترده ای انجام می دهد و در رویداد فهمای 1400، بیش از 15 هزار امتیاز و در سطح این استان رتبه اول را کسب کرده است.

 

«الهه افتخاری» درگفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت های هنری کانون شهید ابراهیم هادی(ع) اظهار کرد: گروه هنری کانون شهيد ابراهيم هادی مسجد امام حسن عسکری (ع) انيميشن دوستی و مهرباني را توليد کرده که راوی داستان اين انيميشن هنرمند توانمند شهر جیرفت «تهمينه رشيدی» و موضوع اين انيميشن دوستی، مهربانی و گذشت است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید ابراهیم هادی در مورد دیگر فعالیت های این کانون بیان کرد: با توجه به اینکه این کانون فرهنگی هنری همنام با شهید ابراهیم هادی است به همین منظور در راستای معرفی سیره و شخصیت این شهید در این کانون برنامه هایی برگزار می شود که از جمله می توان به ساخت انيميشن، کليپ، نماهنگ، پوستر، عکس نوشته، موشن گرافی و مستند مسابقه ای با موضوع ابراهيم هادی اشاره کرد.

 

 

 

 

وی برگزاری کلاس های تئاتر را یکی دیگر از برنامه های هنری این کانون نام برد و گفت: کلاس های تئاتر کانون شهید ابراهیم هادی در مسجد امام حسن عسکری(ع) با موضوعات قرآنی و سبک زندگی امامان(ع) برگزار می شود و علاقه مندان گروه سنی9تا18 سال می توانند در این کلاس ها شرکت کنند. همچنین، گروه نمایش کانون نمایشنامه «به رنگ نارنجی» را در این کانون در ایام الله دهه فجر اجرا کردند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید ابراهیم هادی به فعالیت های گروه سرود عشاق المهدی(عج) این کانون هم اشاره کرد و افزود: این گروه سرود در مناسبت های مختلف در مسجد و سطح شهرستان اجرای برنامه دارد و نقد فیلم  و برگزاری دوره های فن بیان نیز یکی از برنامه های این کانون است که با استقبال بچه های مسجد دنبال می شود.

 

افتخاری در مورد برنامه های کتابخوانی کانون شهید ابراهیم هادی گفت: مسابقه زندگي به سبک قرآن و امام باقر(ع) ویژه دانش آموزان، معرفي کتاب «دلم پرواز مي خواهد» معرفی زندگی شهید محمدحسن قاسمی، معرفی کتاب «نویسنده کوچک» در مورد داستان زندگی یونس پیامبر(ع)، معرفی زندگی نامه حضرت محمد مصطفی(ص)، اجرای طرح «شنبه های کتاب مجازی» ازجمله فعالیت های این کانون در حوزه ترویج کتابخوانی است.

 

 

 

 

 

وی همچینن خاطر نشان کرد: در حوزه دینی و قرآنی هم کانون شهید ابراهیم هادی برای مخاطبان خود برنامه های مختلفی اجرا می کند که از جمله می توان به برگزاری مسابقه قرآنی مدهامتان، آموزش احکام برای تمامی گروه های سنی، آموزش قرآن کریم، برگزاری دوره های مهدویت، اجرای طرح «سه شنبه های تکریم» و پویش قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه، برگزاری المپیاد علمی فرهنگی «راه روشن» اشاره کرد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید ابراهیم هادی از انجام برنامه هایی در حوزه کارآفرینی و صنایع دستی در این کانون هم خبر داد و تصریح کرد: نمایشگاه صنایع دستی معلولان با هدف معرفی توانمندی ها و استعدادهای این گروه راه اندازی شده تا خانواده ها علاوه بر بازدید از نمایشگاه، برای حمایت از این هنرمندان نسبت به خرید آثار هنری آنها نیز اقدام کنند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید ابراهیم هادی جیرفت جنوب کرمان از انجام برنامه هایی در حوزه کارآفرینی و صنایع دستی در این کانون هم خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی معلولان با هدف معرفی توانمندی ها و استعدادهای معلولین راه اندازی شده تا خانواده ها علاوه بر بازدید از نمایشگاه، برای حمایت از این هنرمندان نسبت به خرید آثار هنری آنها اقدام کنند.

 

 

کد خبر 1152977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha