قرارگاه امام حسین (ع) با محوریت ائمه جمعه در جنوب کرمان راه اندازی می شود 

حجت الاسلام حسنی سعدی گفت: قرارگاه منطقه ۵ با نام امام حسین (ع) نامگداری شده و شامل جیرفت، عنبرآباد، قلعه گنج، کهنوج، رودبار، منوجان، فاریاب، زهکلوت، جبالبارز، بلوک و نودژ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۱۱ اسفندماه حجت الاسلام «حسنی سعدی» در گردهمایی ائمه جمعه جنوب کرمان که در دفتر امام جمعه جیرفت برگزار شد، گفت: یکی از سیاست های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان که به طور جدی و با نگاه جدید دنبال می شود، سیاست های قرارگاهی و انجام عملیات های مشترک است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمان افزود: در همین راستا مناطق استان کرمان به ۶ منطقه قرارگاهی تقسیم شده اند.

وی بیان کرد: منطقه ۱ که به نام پیامبر اعظم (ص) نامگذاری شده شامل کرمان، ماهان، راین، شهداد، گلباف، اندوهجرد، جوپار، ، اختیار آباد، کاظم آباد، زنگی آباد، محی آباد و چترود است.

حجت الاسلام حسنی سعدی ادامه داد: منطقه ۲ به نام امیرالمومنین (ع) شامل رفسنجان، شهربابک، انار، امین شهر، پشکوییه، بهرمان و صفائیه است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمان ابراز کرد: منطقه ۳ با نام حضرت زهرا (س) نامگذاری شده و مشتمل بر سیرجان، بردسیر، بافت، رابر، ارزوئیه، زید اباد، پاریز، نگار و بلورد است.

وی عنوان کرد: منطقه ۴ تحت عنوان امام حسن (ع) شامل زرند، کوهبنان، راور، خانوک، یزدان آباد، طغرل جرد و ریحان شهر می باشد.

حجت الاسلام حسنی سعدی اضافه کرد: منطقه ۵ با نام امام حسین (ع) شامل جیرفت، عنبرآباد، قلعه گنج، کهنوج، رودبار، منوجان، فاریاب، زهکلوت، جبالبارز، بلوک و نودژ است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمان اظهار کرد: منطقه ۶ نیز مزین به نام مبارک امام زمان (عج) شده و شامل بم، ریگان، فهرج، نرماشیر، بروات و روداب است.

وی با بیان این مطلب که در هر یک از این مناطق ۶ گانه، یک قرارگاه تشکیل می شود، خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده، در این قرارگاه ها به صورت ماهانه با محوریت ائمه جمعه یک جلسه برگزار می شود.

حجت الاسلام حسنی سعدی اضافه کرد: علاوه بر این نیز یک قرارگاه در مرکز استان کرمان با حضور ائمه جمعه تشکیل می شود که جلسات این قرارگاه به صورت فصلی است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمان تصریح کرد: رویکرد این شورا بر این است که در قرارگاه های منطقه ای جلساتی با موضوعات مهم همان منطقه بررسی و سپس نتایج جمع بندی آن در جلسات قرارگاه استانی به اطلاع نماینده ولی فقیه استان رسانده شود تا ایشان بتوانند این مسائل را تا دستیابی به نتیجه، پیگیری کنند.

وی با بیان این مطلب که در چشم انداز برنامه های ۱۴۰۱ سه کار اصلی مدنظر است که باید به کمک ائمه جمعه انجام شوند، اظهار کرد: یکی از این برنامه ها، تشکیل شبکه امامت است، به این معنا که ائمه جماعات مساجد باید با محوریت امامان جمعه ساماندهی شده و به طور مداوم برای آنها جلساتی برگزار شود.

حجت الاسلام حسنی سعدی بیان کرد: شبکه امامت متشکل از امامان جمعه، روحانیون و مبلغینی است که در ماه رمضان در منطقه حضور دارند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمان ابراز کرد: یکی دیگر از برنامه های ۱۴۰۱، انجام عملیات های مشترک در هر منطقه با استفاده از شبکه امامت است که باید بر روی یک موضوع محوری مناطق خود عملیات انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: در تشکیل قرارگاه ها، استان کرمان پیش قراول سایر استان های کشور است و قصد داریم برای سایر استان ها الگوسازی کنیم.

حجت الاسلام حسنی سعدی ادامه داد: تشکیل شبکه مجازی امامت نیز در برنامه های ۱۴۰۱ دیده شده است که در حال تامین زیرساخت های آن هستیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمان افزود: بر این اساس هر یک از امامان جماعت باید یک کانال مجازی برای مسجد راه اندازی کرده و مامومین را عضو کند و هر امام جمعه ای نیز با امامان جماعات منطقه خود یک کانال ارتباطی راه اندازی کند.

وی یادآور شد: در مرکز استان کرمان نیز یک شبکه امامت با حضور ائمه جمعه کل استان  راه اندازی می شود.

کد خبر 1153127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha