شیب نزولی ابتلا به کرونا در قزوین

دیدبان گفت: وضعیت استان قزوین از نظر کووید در شیب نزولی ابتلا و بستری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «عبدالله دیدبان» در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که امروز (چهارشنبه ۱۱ اسفند) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: وضعیت استان قزوین از نظر کووید در شیب نزولی ابتلا و بستری قرار دارد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: در حال حاضر تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی با علائم حاد تنفسی ۲۸۴ مورد است و در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹ بیمار در مراکز درمانی بستری شدند و موارد ابتلای قطعی جدید ۸۰ بیمار بوده و متأسفانه سه مورد فوتی داشتیم و بیماران بدحال ۱۹ بیمار هستند.

 

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم مقایسه ای را با ۲ هفته گذشته داشته باشیم، از نظر تعداد بستری از ۲۷ بهمن تا سه اسفند،  ۵۹۴ بیمار بستری داشتیم که هفته گذشته این عدد به ۴۳۲ بیمار رسید، همچنین ابتلا هم کاهش یافته و ۵۵۰ کاهش ابتلا را در استان ثبت کردیم.

 

دیدبان تصریح کرد: سه قله و پیک داریم که پیک اول مربوط به ابتلا و پیک بعدی مربوط به بستری بوده و ۲ هفته بعد پیک فوتی ها است که طی هفته اخیر ۴۲ بیمار به دلیل کووید فوت کردند که هفته ماقبل ۳۳ فوتی داشتیم که ان شاالله با کاهش بستری ها تعداد بیماران فوتی ها هم کاهش می یابد.

 

وی اعلام کرد: بر اساس آخرین رنگ بندی قزوین و تاکستان در وضعیت قرمز کرونایی و مابقی شهرستان ها در وضعیت نارنجی هستند.   

 

سرپرست دانشگاه علومپزشکی قزوین توضیح داد: روند کاهشی بیماران سرپایی از هفته قبل شروع شده و ما ۲ هفته قبل ۲ هزار و ۷۲۰ بیمار مراجعه کننده داشتیم که به ۲ هزار و پنج نفر رسیده است که سیر نزولی مراجعه کنندگان سرپایی را شاهد هستیم.

 

وی یادآور شد: در بحث فوتی ها هم ۵۴ درصد آقایان و ۴۶ درصد خانم ها موارد فوتی کرونا را در استان شامل می شوند که با توجه به واکسیناسیون در سال ۱۴۰۰ فوتی های ناشی از این بیماری کاهش داشته است.

 

دیدبان با اشاره به روند واکسیناسیون اظهار کرد: در بحث واکسیناسیون در سنین ۱۲ سال به بالا ۹۶ درصد دز اول را تزریق کرده اند، ۸۷ درصد نوبت دوم و درصد نوبت سوم هم به ۳۸ درصد رسیده است که در مجموع ۲ میلیون ۳۲۸ هزار واکسن در استان تزریق شده است.

 

وی در ادامه گفت: مهمترین مانع در ارائه خدمات کمبود منابع است و متأسفانه از هر نظر در تأمین کارپردازی تا تأمین تجهیزات و دارو دچار مشکل هستیم و به جایی رسیدیم که اعمال جراحی لغو می شود زیرا هرچیزی بخواهیم تهیه کنیم باید به صورت نقدی خریداری شود.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: البته منابع بودجه ای از دولت گرفته ایم و حتی این منابع بیش از آنچه بوده که قرار بوده به ما اختصاص دهند ولی حدود ۱۴۰ میلیارد تومان طلب از بیمه تامین اجتماعی داریم که با دیرکرد این رقم به ۲۰۰ میلیارد تومان می رسد.

 

وی خاطر نشان کرد: از خرداد ماه پرداختی از بیمه تامین اجتماعی نداشتیم و با توجه به وضعیت موجود دانشگاه بیش از این امکان فعالیت ندارد.

 

کد خبر 1153153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha