مرکز سرمایه گذاری استان کرمان در جایگاه واقعی خود نیست

استاندار کرمان گفت: با اینکه این مراکز مورد توجه دولت است اما در استان کرمان در جایگاه خودش نیست و باید مکانی مناسب برای آن ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علی زینی وند، چهارشنبه(۱۱ اسفند) در نشست گروه کاری میراث فرهنگی استان با بیان اینکه امسال موج مسافران نوروزی به ویژه با توجه به حضور مسافران برای زیارت مرقد شهید سلیمانی، بیشتر است؛ بر لزوم آماگی کامل استان و برنامه ریزی فرمانداران تأکید کرد.

 

استاندار کرمان همچنین با تأکید بر آمادگی شهرداری ها و ایستگاه های هلال احمر گفت: قبل از سال جدید،میزان آمادگی کمیته های ستاد تسهیلات سفر استان بررسی شود و نظارت های کرونایی نیز مورد توجه قرار بگیرد.

 

وی اهمیت حوزه گردشگری را خاطرنشان کرد و گفت: کرمان در مقایسه با استان های در تراز پایین تر، عقب است و فرمانداران باید جدی تر به حوزه گردشگری ورود کنند.

 

زینی وند در بخش دیگری از سخنانش در خصوص مرکز خدمات سرمایه گذاری استان اظهار کرد: با اینکه این مراکز مورد توجه دولت است اما در استان کرمان در جایگاه خودش نیست و باید مکانی مناسب برای آن ایجاد شود.

 

وی با تأکید بر اینکه در حوزه سرمایه گذاری باید ورود جدی تری داشته باشیم تا مسائل راهبردی در استان رقم بخورد؛ چالش اصلی سرمایه گذار را اخذ مجوز عنوان کرد و متذکر شد: اما در آنجاهایی که سرمایه گذار ورود کرده و کم کاری می کند باید خلع ید و اعمال قانون شوند.

 

استاندار کرمان در خصوص مجتمع های بین راهی هم تأکید کرد: کارگروه نظارتی با مسئولیت سرپرست معاونت توسعه و برنامه ریزی باید این مسئله را پیگیری کند و میراث فرهنگی به صورت جدی این مسئله را در دستور کار قرار بدهد و برای مساجد در مسیر مسافران نورزوی برنامه ریزی شود تا تمیز و مطلوب باشند.

 

علی بابایی، فرماندار کرمان هم با اشاره به اینکه ۲۰۰ فرصت سرمایه گذاری به همراه مباحث مالی آن در شهرستان کرمان آماده شده، خواستار برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری در اردیبهشت ماه شد.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1153195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha