رسانه در دنیای امروز هویت ساز است

حجت الاسلام خلیلی با بیان اینکه رسانه در دنیای امروز هویت ساز است گفت:در جامعه امروز هویت‌ها تغییر کرده است و این نشان از نقش ملی و جهانی رسانه‌ها دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «حمزه خلیلی» امروز (چهارشنبه، ۱۱ اسفند) در کارگاه حقوق در رسانه در تالار مرکزی رشت با اشاره به تاثیر شگرف رسانه در جامعه گفت: رسانه نقش بسیار برجسته‌ای در افکار عمومی دارد و می‌تواند حقیقت آفرین باشد. حقیقتی که ممکن است پشت آن واقعیتی نباشد.


رئیس کل دادگستری گیلان آگاهی بخشی را از وظایف رسانه ها دانست و افزود: دانش رسانه‌ای موجب ارتقا آگاهی‌ها شده و گیلان به واسطه تعدد رسانه‌ها دارای مردمی فهیم و روشنگر است.


وی با بیان اینکه امروز با جهانی رسانه‌ای مواجه هستیم اظهارکرد: در جامعه امروز هویت‌ها تغییر کرده است و این نشان از نقش ملی و جهانی رسانه‌ها است.


خلیلی ادامه داد: در گذشته خطبا و ائمه جمعه، رسانه بودند که تاثیر بسیاری در جامعه دینی داشتند و به راحتی حاکمین به‌ویژه‌ خلفای عباسی می‌توانستند با تحریف حقایق علیه ائمه، واقعه آفرینی کنند.

 

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در اندیشه و کلام شهید مطهری که دارای یک ساخت پرورشی و یک ساخت صنعتی هستند و اگر می‌خواهیم رسانه‌ها نقش پرورشی ایفا کند باید فطریات بشر را تقویت کند اظهارکرد: رسانه باید در جهت شکوفا کردن عقول مردم گام بردارد و این رسالت رسانه باید برجسته شود.


رییس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه تصمیمات مردم ریشه در رسانه دارد تصریح کرد: اگر در جامعه‌ای شاهد مردمانی با اندیشه و انتخاب نامطلوب هستیم نشان دهنده این است که رسانه‌ها نتوانستند رسالت خود را خوب ایفا کنند.


وی ادامه داد: در گذشته دین و خانواده هویت ساز بود اما در دنیای امروز رسانه هم هویت ساز است.


خلیلی با بیان اینکه رسانه تصویرسازی بدون پشتوانه حقیقی می‌کند افزود: امروز شاهد ساخت واقعیت‌های هستیم که مردم به تبع آن حرکت می‌کنند مانند فیلم شیوع که ۶ سال قبل تولید شد و امروز شاهد این واقعه هستیم.


وی تصریح کرد: ارتباط غیرصمیمی ارتباط دینی نیست و ما در صله رحم جان می گیریم که امروز ابن ارتباط کمرنگ شده است.


خلیلی با بیان اینکه امروز نیازمند شما رسانه ها هستیم و باید همکاری و تعامل نزدیک داشته باشیم گفت: همه ما دارای هدف مشترک هستیم و باید ارتباطات بین رسانه‌ها و مسئولان نزدیک‌تر شود.


وی تاکید کرد: هرقدر افکار عمومی در فضای امن و دینی قرار گیرد، مراجعت به دستگاه قضا کمتر خواهد شد.


رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه باید گردش اطلاعات را عمومی‌تر کنیم خاطرنشان کرد: هر اندازه اطلاعات عمومی‌تر شود به جز اطلاعات نظامی و محرمانه، به سوی توسعه گام برخواهیم داشت.

 

وی خاطرنشان ساخت: اگر اطلاعات را با مردم و هر قشری در میان بگذاریم، طبیعتا متضرر نخواهیم شد چون از این اطلاعات به نفع مردم بهره می‌گیرید.

کد خبر 1153265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha