باید از ظرفیت گردشگری در راستای ایجاد اشتغال استفاده کنیم

چراغ چشم بر آماده سازی زیرساخت‌های شهرستان برای پذیرش مهمانان نوروزی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: باید با ارتباطاتی که به واسطه ورود گردشگران به دزفول برقرار می‌شود برای  ایجاد اشتغال استفاده کرد.

«عباس چراغ چشم» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول، بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برای حفظ سلامت عمومی در سفرهای نوروزی تاکید کرد و گفت: باید دستگاه‌های اجرایی زیرساخت‌های لازم را برای تعطیلات نوروزی فراهم کنند.

 

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول افزود: کمیته‌های یازده گانه در خصوص استقبال از میهمانان نوروزی در دزفول تشکیل شده تا از میهمانان نوروزی با نهایت تکریم، احترام و خدمات پذیرایی شود و باید تلاش شود میهمانان نوروزی با ظرفیت‌ها، امکانات و توانمندی‌های دزفول آشنا شوند که این امر در رشد و توسعه شهرستان موثر است.

 

وی تصریح کرد: باید با ارتباطاتی که به واسطه ورود گردشگران به دزفول برقرار می‌شود برای  ایجاد اشتغال در شهرستان استفاده کرد.

 

چراغ چشم با بیان اینکه برنامه ستاد نوروزی دزفول از ۲۵ اسفندماه آغاز  و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد اضافه کرد: تمامی ادارات باید ستاد خدمات مسافران نوروزی را در اداره تشکیل و گزارش‌ها را به دبیرخانه ارسال کنند.

 

وی عنوان کرد: حفاری در روزهای پایانی اسفند تا نیمه فروردین ۱۴۰۱ ممنوع است و باید با بنر و بیلبورد خوش آمدگویی، زیباسازی شهری و معرفی تابلوهای گردشگری از میهمانان نوروزی استقبال کرد.

 

سرپرست میراث فرهنگی دزفول ابراز کرد: کشیک نوروزی ادارات از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه ارسال شوند و ظرفیت‌های آموزش و پرورش، شهرداری، هلال احمر، هتل ها و باغ ویلاها معرفی و برای پذیرش میهمانان نوروزی برنامه ریزی شود.

 

وی خاطر نشان کرد: وضعیت بهداشتی سرویس های بهداشتی باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد و نظافت به صورت روزانه و ساعتی انجام شود. 

 

چراغ چشم اذعان کرد: مسافران نوروزی در ایام نوروز و با گرم شدن هوا از رودخانه دز برای آب تنی استفاده می کنند که شهرداری باید در این خصوص توجه داشته باشد.

 

وی تاکید کرد: باید به اماکن مذهبی زیارتی نیز توجه ویژه شود، ضمن اینکه نمایشگاه نیروی هوایی نیز برنامه های ویژه ای خواهد داشت.

 

سرپرست میراث فرهنگی دزفول بر ضرورت پاکسازی محوطه تاریخی یعقوب لیث به عنوان یکی از مناطق گردشگری تاکید کرد و ادامه داد: حدود ۶۰ قایق در محدوده گردشگری دریاچه دز جنب روستای پامنار داریم که هیچکدام جلیقه نجات و بیمه ندارند که باید تدبیری برای آنها اندیشیده شود.

 

وی بر ضرورت تامین روشنایی جاده ها برای امنیت مسافران، بازسازی تابلوهای رانندگی و تامین  امنیت مسافران با کمک بسیج تاکید کرد و یاد آور شد: برخی دستفروشان  مسیرها را نامناسب می‌کنند که صمت باید با برگزاری نمایشگاه های بهاره نظم ایجاد کند.

 

کد خبر 1153344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha