آخرین جزئیات حضوری یا غیرحضوری بودن مدارس و دانشگاه های استان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین جزئیات حضور دانش آموزان و دانشجویان در کلاس های حضوری را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، «محمد غلام نژاد» با اشاره به جزئیات آموزش در وضعیت کرونایی مدارس و دانشگاه های استان گفت: به صورت کلی آموزش در سطح مدارس و دانشگاه ها حضوری برگزار می شود.

 

براساس بخشنامه ممنوعیت تعطیلی سراسری مدارس و مراکز آموزشی، باید از ورود دانش‌‌آموزان مبتلا و یا مشکوک به کرونا برای حضور در کلاس‌های درس جلوگیری شود و او باید از آموزش‌های مجازی بهره ببرد همچنین باید در صورت افزایش بیماران قطعی در یک کلاس درس یا یک مدرسه، نسبت به تعطیلی کلاس درس و مدرسه مورد نظر اقدام شود.

 

 

در هفته ای که گذشت بخشنامه ممنوعیت تعطیلی کلی و سراسری مدارس و مراکز آموزشی از سوی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به استان‌های سراسر کشور ابلاغ شد.

 

با توجه به تأکیدات رئیس‌جمهوری در ستاد ملی کرونا مبنی بر «تلاش مسئولان کشور برای مدیریت هوشمندانه بیماری کرونا و تداوم فعالیت‌های دستگاه‌ها و حوزه‌های اجتماعی و ایجاد امید و نشاط در مردم» و تأکید وزیر کشور مبنی بر «عدم اختیار استانداران برای تعطیلی همه مدارس»، از سوی معاونت تربیت بدنی و سلامت، این بخشنامه جهت اجرا به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.

 

بر اساس این بخشنامه، تعطیلی کلی و سراسری مدارس ممنوع است، اما ستادهای استانی در این خصوص اختیار دارند بر اساس شدت بیماری و درگیری ابتلا به کرونا، به صورت منطقه ای و شهرستانی، مدارس و مراکز آموزشی را تعطیل و محدودیت‌های دیگر را برقرار کنند.

 

گفتنی است در این بخشنامه تاکید شده است که از ورود دانش‌‌آموزان مبتلا و یا مشکوک به کرونا برای حضور در کلاس‌های درس جلوگیری شود و او باید از آموزش‌های مجازی بهره ببرد همچنین باید در صورت افزایش بیماران قطعی در یک کلاس درس یا یک مدرسه، نسبت به تعطیلی کلاس درس و مدرسه مورد نظر اقدام شود.

کد خبر 1153368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha