نماز جمعه می تواند حلال مشکلات باشد

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، به اهمیت و ظرفیت نماز جمعه در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: نماز جمعه می تواند حلال مشکلات باشد و باید به آن توجه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین «سید احمدرضا شاهرخی»، امروز(12اسفند)، در آیین تودیع و معارفه امام جمعه جدید اشترینان اظهارداشت: خدا در قرآن به نماز جمعه سفارش کرده و نماز جمعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه هر چیزی که مانع حضور در نماز جمعه می شود باید ترک کرد، افزود: نماز جمعه یک عمل سیاسی، عبادی و اجتماعی است باید حضور مردم و مسئولان در این آیین پررنگ باشد.

 

وی به برگزاری نماز جمعه در ۱۸ نقطه استان اشاره کرد و عنوان داشت: نماز جمعه می تواند حلال مشکلات باشد و ارتقا دینی و فرهنگی که اعیان ترین جلوه آن نماز جمعه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تأکید بر اینکه سازمان های دولتی و غیر دولتی با قوت باید پای کار نماز جمعه در شهرستان ها باشند، گفت: نماز جمعه ثواب عمره دارد و کسانی که در نماز جمعه شرکت می کنند در محضر خدا آمرزیده می شوند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه برای رونق تولید و اشتغال در منطقه اشترینان باید به کشاورزی و صنایع دستی اهمیت ویژه ای داده شود، گفت: برنامه ریزان استانی در یک اقدام جهادی برای تولید و اشتغال این منطقه اقدام کنند تا جوانان این دیار مجبور به مهاجرت به شهرهای دیگر نباشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی یادآور شد: دفاتر ائمه جمعه محل مراجعه مردم در فراز و نشیب های انقلاب بوده و همیشه مردم را در صحنه حفظ کردند، در صحنه های مختلف انقلاب نیز مردم حضور دارند و پشتیبان انقلاب هستند.

 

وی با بیان اینکه امروز فرصت آزمون و خطا نداریم، تصریح کرد: برای جبهه انقلاب فرصتی فراهم شده است که به مردم خدمت کنیم و مسئولان از فرصت مسئولیت خود برای خدمت به مردم استفاده کنند.

 

امام جمعه خرم آباد بیان داشت: نیاز لرستان خدمتگزاری به مردم است اما مدیریت ساعتی جوابگو نیست و مردم باید آثار خدمت رسانی را آشکارا ببینند، لرستان امروز به ارتقا فرهنگی و اقتصادی نیاز دارد و فرصت اختلاف را نداریم و باید یک صدا به سمت ارتقا فرهنگی، دینی و اقتصادی حرکت کنیم.

 

لازم به ذکر است، در این آیین حجت الاسلام «میثم زیدعلی بیرانوند»، به عنوان امام جمعه جدید اشترینان معرفی و از خدمات حجت الاسلام «حیدرخلجی»، امام جمعه سابق اشترینان تقدیر شد.

کد خبر 1153520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha