موسسات خیریه و خیرین آموزش و پرورش را در امر مدرسه سازی همراهی کنند

نوری از موسسات خیریه و خیرین خواست تا وزارت آموزش و پرورش را در امر مدرسه سازی همراهی کنند و گفت: طرح جذب ۲۵ هزار نیروی سرایدار داده شده که پس از اخذ مجوزهای قانونی سال آینده جذب خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «یوسف نوری» امروز (پنج شنبه ۱۲ اسفند) در حاشیه بازدید از چند پروژه مدرسه سازی در آبادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز توفیقی داشتیم تا در جمع مردم آبادان و خرمشهر باشیم و تجدید خاطره ای نیز برای ما از دوران جنگ تحمیلی شد.

 

وزیر آموزش و پرورش به اقدامات عمرانی در مدارس خوزستان اشاره کرد و افزود: در این حوزه در ۲ مقطع زمانی می بایست به ۲ شهرستان آبادان و خرمشهر توجه می شد که متاسفانه به دلایل مختلف انجام نشده اما در برهه ای از زمان نیز اقداماتی صورت گرفته که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

وی با بیان اینکه این نشان می دهد که این دو شهرستان نیازمند مقاوم سازی و تخریب و بازسازی برخی از فضاهای آموزشی با قدمت بالا را دارند تصریح کرد: از یکی از این اماکن امروز بازدید داشتیم که می بایست نسبت به مقاوم سازی و تخریب و بازسازی آنها هر چه سریع‌تر اقدام شود.

 

نوری از موسسات خیریه و خیرین خواستار همکاری و مشارکت با وزارت آموزش و پرورش در امر مدرسه سازی شد و ابراز کرد: در بخش های دیگر نیز همکاران ما در سازمان نوسازی استان خوزستان و کشور باید بررسی کنند که با استفاده از ظرفیت خیرین بتوانیم مدارس ایمن را برای دانش آموزان این مرز و بوم به ویژه دانش آموزان مرزی آبادان و خرمشهر آماده سازی کنیم.

 

وی اضافه کرد: این مهم را در دستور کار قرار خواهیم داد و از تمام ظرفیت ها از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه کشور و استانی و همچنین خیرین و دستگاه هایی مانند بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان و گروه جهادی نیز استفاده می کنیم تا بخشی از این عقب ماندگی جبران شود.

 

وزیر آموزش و پرورش از جذب ۲۵ هزار نیروی سرایدار برای مدارس کشور خبر داد و عنوان کرد: با توجه به کمبود نیروی سرایدار در مدارس کشور درخواست جذب ۲۵ هزار نیروی سرایدار در لایحه بودجه پیشبینی شده که پس از اخذ مجوزهای قانونی از سوی مجلس شورای اسلامی این نیروها جذب خواهند شد.

 

وی همچنین به تبدیل وضعیت نیروهای سرایداری اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه به دلیل کمبود نیرو در آموزش و پرورش نیازمند نیروهای جایگزین هستیم که امیدواریم مجلس شورای اسلامی با این طرح موافقت کند و در صورت عدم تصویب جذب نیروی سرایدار باید نیروهای سرایدار مدارس در کشور را تامین کرد.

 

نوری با اشاره به نوسازی و بهسازی مدارس با قدمت بیش از ۶۰ سال خاطر نشان کرد: سازمان نوسازی کشور باید برای بهسازی این مدارس برنامه ریزی داشته باشند ضمن اینکه امروز توافق شد در آبادان یکی از این مدارس تابستان آینده تخریب و احداث مجدد شود.

 

کد خبر 1153553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha