کارنامه سپاه و بسیج درخشان است/ دولت مردمی برای انتصاب مدیران انقلابی تعلل نکند

حجت الاسلام میثم تارم گفت: کارنامه سپاه و بسیج بویژه پس از دفاع مقدس بسیار درخشان است و در هیچ حوزه‌ای از کمک به مردم کوتاهی نکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۳ اسفندماه حجت الاسلام «میثم تارم» در خطبه های نماز جمعه جیرفت،ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، روز پاسدار و جانباز، گفت: جهاد اکبر امام حسین (ع)، تبیین بود و جهاد اصغر آن حضرت (ع) در کربلا محقق شد.

 
امام جمعه جیرفت افزود: امروز جهاد تبیین حقایق از سوی امام حسین(ع)، مورد تاکید رهبری نیز هست، ایران حرم اهل بیت (ع) است و شهدا و جامعه ایثارگری در حقیقت حرم اهل بیت (ع) را حفظ کرده‌اند.
 
وی بیان کرد: سخن امام خمینی(ره) مبنی بر این که «اگر سپاه نبود کشور هم نبود» تبیین گر جایگاه و نقش سپاه و بسیج است که هر کجا نیاز به حضور آنها بوده چه در دفاع مقدس و چه پس از آن در سیل، زلزله و مقابله با کرونا ایفای نقش موثر داشته است.
 
حجت الاسلام تارم ابراز کرد: کارنامه سپاه و بسیج به ویژه پس از دفاع مقدس بسیار درخشان است و در هیچ حوزه ای از کمک به مردم سر باز نزده است.
 
خطیب جمعه جیرفت ادامه داد: امروز صدها روستا به همت سپاه آبرسانی شده و شبکه های فرسوده تعویض می شود، احداث خانه برای محرومان با کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان اولین نهاد تاسیس شده و یادگار امام (ره) پس از انقلاب، برای رسیدگی به محرومان است.
 
وی اظهار کرد: در رابطه با جنگ اوکراین و روسیه، کلام رهبری حق است و ریشه این وقایع آمریکا و فتنه گران غرب است که موجب جنگ و خونریزی هستند و نظام جمهوری اسلامی ایران در این جنگ سیاست روشن خود را بر اساس قرآن کریم تبیین کرده و آن عدم حمایت از جنگ و حمایت از مذاکره برای حل مسالمت آمیز است.
 
حجت الاسلام تارم اضافه کرد: عده ای که در برابر جنایات داعش در عراق و سوریه هیچگونه موضع گیری نداشته و به دنبال توجیه اقدامات آمریکا بودند امروز در پی محکوم کردن ایران در قبال جنگ اوکراین و روسیه هستند که دسیسه آنها با موضع نظام اسلامی بر باد رفته است.
 
امام جمعه جیرفت ضمن تقدیر از دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: دولت برای انتصاب مدیران انقلابی، جهادی و شجاع اقدام کند و مردم منتظر هستند هر چه سریعتر تغییرات لازم با انتصاب مدیران حامی انقلاب اسلامی ایران امید آنها تقویت و گره از مسائل آنها گشوده شود.
 
وی عنوان کرد: برخی ادارات در پرداخت حقوق کارکنان شرکتی تاخیر دارند و کارکنان آنها چندین ماه است حقوقی دریافت نکرده اند و مدیران موظف هستند در آستانه سال جدید با جدیت نسبت به احقاق حق کارگران و کارکنان شرکتی اقدام کنند، در حالی که این شرکت ها به لحاظ مالی ناتوان نیستند.
 
حجت الاسلام تارم افزود: از دولت، مجلس و شورای نگهبان درخواست داریم تا هر چه سریعتر بحث رتبه بندی معلمان را به سرانجام برسانند تا مشکلات مردم حل شود.
 
خطیب جمعه جیرفت ضمن توصیه به تقوای الهی و پرهیز از گناه، گفت:طبق آموزه‌های دینی انسان باید در هر شرایطی اهل انفاق و احسان باشد. 
 
وی ابراز کرد: انفاق، مسئولیتی اجتماعی است که باید با قصد قربت و خلوص نیت و از مال حلال و متناسب با توان افراد صورت پذیرد تا باعث افزایش مال شود.
 
حجت الاسلام تارم تاکید کرد: مردم در آستانه عید کمک های خود را برای رسیدن به نیازمندان به کمیته امداد تحویل دهند، این مسئولیت اجتماعی آنچنان مهم و ارزنده است که امام علی (ع) در هنگام نماز تمام دارایی خود را در حالت رکوع به فرد نیازمند ناامید از دیگران انفاق کرده و آبروی مسلمانان را حفظ کرده است.
 
امام جمعه جیرفت در خاتمه عنوان کرد: آیات دوم تا چهارم سوره انفال، در مورد صفات مومنان واقعی را بیان می کند، همه مسلمانان وظیفه دارند در حفظ منابع طبیعی به عنوان یک وظیفه الهی و انسانی کوشا باشند.
کد خبر 1153666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha