آمریکا با راه‌اندازی جنگ منطقه‌ای به دنبال فروش سلاح‌های خود است/دولت در رفع مشکلات اقتصادی بازنگری کند

آیت‌الله سعیدی گفت: امروز آمریکا برای فروش سلاح‌های خود، جنگ‌های منطقه‌ای در یمن و اوکراین راه‌اندازی می‌کنند، جاهلیت جدید، بحران‌خیز است و برای ادامه حیات ننگین خود بحران‌آفرینی برای مافیای قدرت و ثروت ایجاد می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «سید محمد سعیدی» امروز (جمعه 13 اسفند) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلا قدس برگزار شد با اشاره به فرارسیدن ماه شعبان گفت: این ماه سراسر پر خیروبرکت است و ماه شادی اهل‌بیت(ع) است.
 

امام‌جمعه قم گفت: در سوم این ماه، میلاد امام حسین(ع) را داریم که مولود مبارکی است و پیامبر(ص) فرمودند که همانا برای امام حسین(ع)، در دل مؤمنان محبت ژرف است.
 

وی گفت: این روز به‌عنوان روز پاسدار نام‌گذاری شده است که یادآور عزم غرورآفرین پاسداران است که سردار سلیمانی یکی از درس یافتگان این راه است.


سعیدی بیان داشت: همچنین چهارم شعبان نیز روز میلاد حضرت عباس(ع) است که ایشان در پیشگاه خداوند دارای یک‌منزلتی است که تمام شهدا در روز قیامت بر ایشان غبطه می‌خورند و به‌عنوان روز جانباز نیز نامیده‌اند که به این عزیزان تبریک می‌گویم.


امام‌جمعه قم همچنین به پنجم شعبان میلاد امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: این روز نیز سراسر نور و برکت است که امیدواریم بتوانیم از سراسر لحظه‌های این ماه شریف بهره ببریم.


وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در روز مبعث گفت: ایشان یکی از مهم‌ترین شعارها و جهت‌گیری‌های پیامبر(ص) را مقابله با جاهلیت تصریح فرمودند و تأکید کردند که این جاهلیت هم امروز وجود دارد.


سعیدی گفت: انقلاب اسلامی، بازتولید مبعث پیامبر(ص) است که در این عصر اتفاق افتاد، امام راحل توانستند بر اساس تعالیم اسلام و بر پایه غدیر خم و نهضت درس‌آموز عاشورا، اسلام ناب را بازتولید کنند.


امام‌جمعه قم با اشاره به همراهی و اراده ملت گفت: در این دوره اراده ملت ایران در مسیر اراده الهی قرار گرفت و خورشید تابناک اسلام ناب محمدی بعد از 1400 سال در ایران اسلامی طلوع کرد و نظریه ولایت‌فقیه شکل گرفت.


سعیدی بیان داشت: انقلاب اسلامی امتداد انقلاب انبیا(ع) است و تا ظهور منجی عالم بشریت این نهضت و انقلاب ادامه خواهد داشت.


امام‌جمعه قم گفت: رهبری معظم بر پیوستگی دین مبین اسلام با عرصه سیاست تأکید کردند و نقطه اوج نهضت نبوی را تشکیل حکومت اسلامی دانستند.


وی بیان داشت: یکی از اهداف مهم بعثت پیامبر(ص) مبارزه با جاهلیت بود، جاهلیت زمان پیامبر مبتنی بر بی‌خردی و ثروت و شهوت و قدرت و استکبار بود که دقیقاً همین مؤلفه‌ها به شکل پیچیده‌ای در شکل جدید در آمریکا و اروپا مشهود است.


سعیدی بیان داشت: امروز آمریکا برای فروش سلاح‌های خود، جنگ‌های منطقه‌ای در یمن و اوکراین راه‌اندازی می‌کنند، جاهلیت جدید، بحران‌خیز است و برای ادامه حیات ننگین خود بحران‌آفرینی برای مافیای قدرت و ثروت ایجاد می‌کنند.


وی گفت: راه چاره این است که مدیریت جهانی به دست انسان صالح بیفتد و نظم جهانی بر اساس نظم و عدالت شکل گیرد و در قرآن کریم نیز بر این امر تأکید شده است.


امام‌جمعه قم خطاب به مسلمانان گفت: تکلیف ما در این عرصه این است که برای رسیدن آن روز موعود تلاش و جهاد کنیم و لحظه‌ای دست از تلاش برنداریم.


سعیدی در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم گفت: بدون شک دولت تلاش و اراده زیادی برای بهبودی معیشتی مردم‌دارند، استمرار وضعیت گرانی در خصوص کالاهای اساسی مردم را به‌سختی انداخته و باوجود تخصیص مبالغی در این خصوص اما بازهم این کالاها باقیمت گران ارائه می‌شود که نیاز است بازنگری ایجاد شود.

کد خبر 1153690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha