اسلام طرفدار صلح و توقف جنگ است

حجت الاسلام کرامتی با تاکید بر اینکه اسلام همواری دینی صلح طلب و توقف جنگ و آتش بوده است، گفت: جمهوری اسلامی از توقف جنگ حمایت می کند لذا مردم تحت تاثیر تبلیغات مدافعان غربی شرق ستیز قرار نگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان،حجت الاسلام محمد تقی کرامتی در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان، ضمن گرامی داشت و تبریک اعیاد ماه شعبان، امام سجاد (ع) را جهادگر عرصه تبیین خواند و گفت: بنا بر روایتی حفظ هویت اصیل اسلام، با نون شهدا، مداد علما که شهید پرور است و اشک برای خوف الهی و در مصائب اهل بیت است.
امام جمعه گلپايگان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در عید مبعث به خصوص درباره جنگ افروزی اخیر در دنیا، بیان کرد: اسلام  و جمهوری اسلامی طرفدار صلح و توقف جنگ و آتش است که پاسخ شبهه به طرفداری ایران از جنگ است.
وی انگیزه ایجا کنندگان شبهه طرفداری ایران از جنگ را دفاع از غرب و شرق ستیز خواند و ادامه داد: ریشه های جنگ در فلسطین، سوریه، افغانستان، یمن و اوکراین و جنگ های ناتو علیه بشریت که سبب ویرانی، کشته شدن انسان ها و آوارگی ها می شود آمریکا است.
حجت الاسلام کرامتی با یاد آوری اینکه ایجاد کشور آمریکا با قتل ۱۰۰ میلیون بومی این قاره شکل گرفت و درجنگ های عمر خود سبب کشته شدن بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان شده است، تاکید کرد: آمریکا یک کشور بحران ساز و بحران زیست است و لذا مردم با آگاهی از حقایق، تحت تاثیر تبلیغات قرار نگیرند و ریشه جنگ اخیر، نزدیک شدن ناتو به مرزهای روسیه و ایجاد خطر برای کشورهای منطقه است.
امام جمعه گلپايگان با بیان اینکه در مدت کوتاه جنگ علیه اوکراین، شورای امنیت سازمان ملل چند جلسه برگزار کرده فعال بود، یاد آوری کرد: هفت سال علیه ملت یمن جنگ شد ولی سازمان ملل واکنشی مناسبی نداشت، این رفتارهای دوگانه سازمان ملل در برابر کشور ها است/

کد خبر 1153801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha