توزیع بیش از ۱۳ هزار اصله نهال رایگان در بوستان ها

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: بیش از ۱۳هزار اصله نهال رایگان برای کاشت در بوستان های روستایی و شهری شیروان با مشارکت شهرداری ها و دهیاری ها پیش بینی شده است.

«مصطفی سیامکی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، 12 هزار اصله نهال در فضاهای سبز شهری و روستایی شیروان غرس می شود.

 

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان عنوان کرد: این نهال ها شامل سرو خمره ای، زبان گنجشگ، ارغوان و عرعر(ایلان) است که با هماهنگی های انجام گرفته برنامه های فرهنگی اجتماعی متنوعی با رعایت پروتکل های بهداشتی، در این هفته (15 تا 22 اسفندماه) برای ترویج و گسترش فرهنگ منابع طبیعی پیش بینی شده است.

 

سیامکی با بیان اینکه شعار امسال هفته منابع طبیعی (ایران سرسبز، ایران قوی، همه با هم جهاد برای حفظ و احیاء  منابع طبیعی) است، خاطرنشان کرد:  طی هفته منابع طبیعی نهال رایگان گونه تندرشد صنوبر نیز جهت کاشت در اراضی مستثنیات در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

 

وی بیان کرد: گستره شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین های زراعی، باغ ها، جاده ها و محوطه های روستا و شهرها است.

کد خبر 1153900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha