افتخارات ملی ما در مقابله با کرونا باید در قالب هنر ثبت شود

اسماعیلی گفت: افتخارات ملی ما در مقابله با کرونا و تلاش مدافعان سلامت و نیروهای جهادی باید در تاریخ ثبت شود و در قالب آثار فاخر هنری برای آیندگان باقی بماند.

محمد پورعلم - به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، صدمین جلسه کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی کرونا صبح امروز یکشنبه پانزدهم اسفندماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی برگزار شد.

 

اسماعیلی در این نشست، در ابتدای سخنان خود با تبریک اعیاد شعبانیه ابراز امیدواری کرد که بتوانیم با تاسی به پیامبر(ص) از ماه پیامبر(ص) بیشترین بهره را ببریم.



وی با گرامیداشت روز پاسدار و شهدای عظیم الشان دفاع مقدس به ویژه سردار حاج قاسم سلیمانی، پیشاپیش فرارسیدن روز جانباز را تبریک گفت و سلامتی و طول عمر بزرگ جانباز انقلاب، رهبر معظم انقلاب اسلامی را آرزو کرد.

 

رئیس کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی کرونا ابتکار شکل گیری این کمیته در معاونت مطبوعاتی دولت قبل را ارزشمند دانست و گفت: به همین خاطر از ابتدای دولت جدید از محمد خدادی خواستیم با هماهنگی فرشاد مهدی پور معاونت مطبوعاتی جدید ارشاد، به دبیری و برپایی کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی کرونا ادامه دهد.


 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود:  ما امروز برای همه رویدادها و تصمیمات نیازمند پیوست رسانه ای هستیم. رخدادهای فراگیری همچون کرونا پیش از این نیز برای جامعه جهانی پیش آمده اما در آن زمان روایت رسانه ای وجود نداشته است. اما امروز برای کشوری مثل ما که دشمنان آن از هر رویدادی برای تضعیف انسجام ملی استفاده می کنند، ارائه روایت رسانه ای متحد و قدرتمند بیش از پیش لازم است.

 

اسماعیلی اضافه کرد: امروز که به موفقیت کشور در مبارزه با کرونا می نگریم، شکست روایت رسانه های معاند نظام در خارج از کشور را به خوبی مشاهده می کنیم. رسانه هایی که از ابتدای فراگیری کرونا در کشور در جهت تحقیر ملی ما کوشیدند اما امروز ساکت شده اند.


وی با یادآوری روزهای سخت شیوع کرونا در کشور در طول دو سال گذشته، میدان داری رهبر معظم انقلاب در هدایت کشور به سوی آرامش و حمایت بی دریغ از کادر درمان را تعیین کننده توصیف کرد.



وزیر ارشاد در بخش دیگری از سخنان خود به بهبود شرایط کشور در زمینه مقابله با کرونا در ماه های گذشته اشاره کرد و گفت: بر اساس نتایج افکار سنجی های صورت گرفته، امروز میزان امیدواری مردم به حل مشکلات کشور به چندین برابر ماه های قبل رسیده است

 

وی اضافه کرد: بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا به ریاست رییس جمهور، همه مردم می توانند بر مبنای کارت واکسیناسیون یا تست پی سی آر از مسافرت های برون شهری و خدمات تفریحی شهری بهره مند شوند.



اسماعیلی تاکید کرد: کمیته اطلاع رسانی کرونا و مدیریت جو روانی کرونا از این پس وظیفه اقناع افکار عمومی و تبیین اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا را بر عهده دارد.


وی افزود: من به بخش های مختلف وزارت ارشاد تکلیف کرده ام که در سال ۱۴۰۱ باید در زمینه های مختلف هنری، آثاری فاخر درباره موفقیت کشور در عبور از بحران کرونا تولید شود. افتخارات ملی ما در مقابله با کرونا و تلاش مدافعان سلامت و نیروهای جهادی باید در تاریخ ثبت شود و در قالب آثار فاخر هنری برای آیندگان باقی بماند.

 

وزیر ارشاد در پایان با تقدیر از اهالی رسانه ای فعال در بحران کرونا ابراز امیدواری کرد بیماری منحوس کرونا هر چه زودتر از جهان رخت بربندد.

 

گفتنی است پیش از سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، چند تن از اعضای کمیته اطلاع رسانی کرونا و مدیریت جو روانی کرونا معاونت مطبوعاتی، آمارهایی از فعالیت های صورت گرفته ارائه دادند. 

کد خبر 1154479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha