کیفیت علمی حوزه ها ارتقا یابد/ طلبه ها با افکار شهید مطهری آشنا شوند

آیت الله نورمفیدی گفت: مدیران حوزه های علمیه علاوه بر آموزش درس های رایج حوزوی به طلاب، نسبت به تخصصی شدن حوزه ها هم اقدام کنید و از نظر علمی سعی و تلاش کنند کیفیت علمی حوزه ها را بالا برده و ارتقا دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» در دیدار با مدیران حوزه های علمیه گلستان با تبریک ماه شعبان، گفت: در این ماه هر امانتی که بر عهده دارید این امانت را خوب حفظ کنید و به صاحبانش برگردانید.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: اگر در دلتان کینه ای نسبت به مومنین دارید در این ماه از دل بزدایید و اگر گناهی گرفتارش هستید سعی کنید آن گناه را از خودتان دور کنید و به خدا توکل کنید که خداوند بندگانش را بس است.

 

وی ادامه داد: اگر انسان به خدا توکل کند خداوند متعال کفایت امر انسان را می کند.

 

آیت الله نورمفیدی در ادامه با اشاره به مهمترین امانت در دست طلبه ها، گفت: مهمترین امانت همان امانتی که خداوند متعال به انبیای خودش سپرد یعنی دین خودش را.

 

وی اظهارداشت: دین مهمترین امانت خداست که در نزد بندگانش برای خیلی از مسئولیت ها قرار داده شده و خداوند این امانت را فقط به انبیای الهی داده است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: مهمترین امانت خدا در نزد بندگانش دین و آیینش است و این را در نزد بهترین و خاص ترین بندگانش قرار داده است.

 

وی در خصوص چگونگی برخورد با این امانت و وراثت، گفت: خدا مقدر کرده این امانت دست ما قرار بگیرد و باید به این امانت توجه کنیم.

 

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: اگر مردم به ما احترام می کنند به دلیل این است که منتسب به دین خدا هستیم، بدانیم کی هستیم، کجا هستیم و چکاره ایم و چه مسئولیتی داریم.

 

وی خطاب به مدیران حوزه های علمیه گلستان گفت: شما مدیران مدارس و حوزه های علمیه استان عده ای جوان ها و حوزه تحت مدیریت شما قرار دارند که این افراد باید به وسیله شما برای نسل و دوره بعد و بعدها تربیت شوند.

 

نماینده مردم گلستان در خبرگان رهبری تاکید کرد: خیلی باید مواظب باشیم هم از نظر علمی، کیفیت علمی حوزه ها را بالا ببرید، دنیای امروز با صد سال قبل فرق کرده است و به هیچ وجه زمان و اوضاع آن قابل مقایسه نیست.

 

وی افزود: شما مدیران علاوه بر آموزش درس های رایج حوزوی به طلاب، نسبت به تخصصی شدن حوزه ها هم اقدام کنید. از نظر علمی سعی و تلاش کنید کیفیت علمی حوزه ها را بالا ببرید و ارتقا دهید.

 

آیت الله نورمفیدی گفت: طلبه های ما با افکار شهید مطهری آشنا شوند و کتاب هایش را مطالعه کنند.

 

وی، تهذیب نفس را یک مسئله دیگر در حوزه ها خواند و افزود: یک عالم شایسته، اخلاقی و دلی تاثیرش بیشتر از عالم های دیگر است، تاثیر علمای اهل دل خیلی بیشتر است اگر توام با علم باشد که غوغا می کند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: رعایت جنبه های معنوی واخلاقی نیز در حوزه های علمیه خیلی مهم است، مواظب اخلاق ها و رفتارهایمان با طلبه های جوان باشیم.

 

وی اظهارداشت: درس های اخلاق در حوزه های علمیه ادامه پیدا کند و علمای بزرگ و اهل دل ببینند.

 

آیت الله نورمفیدی خطاب به مدیران حوزههای علمیه با بیان اینکه در ماه شعبان ارتباطتان را با خدا محکم کنید، گفت: اگر ارتباطتان محکم شود در رفتار، برخورد، سخن و گفتمان شما اثر می گذارد و در طلاب زیر مجموعه شما هم اثرگذار و سازنده خواهد بود.

 

کد خبر 1154484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha