بررسی فرصت‌های تحول دیجیتال برای استارتاپ‌ها/قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۲۵,۰۲۰,۰۰۰ ریال رسید

ابلاغ بخشنامه تعیین حداقل مزد کارگران در سال ۱۴۰۱، واردات خودرو‎ تا به تایید شورای نگهبان نرسد، شدنی نیست، قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۲۵,۰۲۰,۰۰۰ ریال رسید، بررسی فرصت‌های تحول دیجیتال برای استارتاپ‌ها برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز دوشنبه ۲۳ اسفند شبستان به شرح زیر است:

قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۲۵,۰۲۰,۰۰۰ ریال رسید

امروز (دوشنبه ۲۳ اسفند) هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۲,۳۸۴,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا به ۱,۹۸۸.۵۵ دلار، قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۲۵,۰۲۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۲۱,۵۱۰,۰۰۰ ریال، هر عدد نیم‌سکه به قیم, ۷۲,۰۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۴۱,۳۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۲۴,۴۵۰,۰۰۰ رسید.

 

بنابراین گزارش، امروز (دوشنبه ۲۳ اسفند) قیمت هر دلار آمریکا به ۲۶۴,۱۷۰ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو به ۲۸۹,۱۹۰ ریال و قیمت هر پوند به ۳۴۵,۳۲۰ ریال رسید.

 

این در حالی است که روز گذشته (یکشنبه ۲۲ اسفند) هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۲,۲۴۵,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا به ۱,۹۸۵.۱۲ دلار، قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۲۳,۳۶۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۲۰,۰۱۰,۰۰۰ ریال،‌ هر عدد نیم‌سکه به قیم, ۷۰,۸۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۴۰,۹۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۲۴,۳۵۰,۰۰۰ رسید.

 

بنابراین گزارش، روز گذشته (یکشنبه ۲۲ اسفند) قیمت هر دلار آمریکا به ۲۵۸,۹۸۰ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو به ۲۸۳,۶۳۰ ریال و قیمت هر پوند به ۳۳۹,۵۶۰ ریال رسید.

 

وزیر کار بخشنامه تعیین حداقل مزد کارگران را در سال ۱۴۰۱ ابلاغ کرد

«حجت‌الله عبدالملکی» بخشنامه تعیین حداقل مزد کارگران را ابلاغ کرد. بر این اساس، دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، ۵۷.۴ درصد افزایش یافت، به گونه ای که حداقل دستمزد ماهانه از ۲ میلیون و ۵۵۴ هزار و ۹۵۰ تومان به چهار میلیون و ۱۷۹ هزار و۷۵۰ تومان و حداقل دستمزد روزانه از ۸۸ هزار به ۱۳۹ هزار تومان رسید.

به گزارش ایرنا، براساس این گزارش حداقل دستمزد با مبنای ۳۰ روز ماهیانه چهار میلیون و ۱۷۹ هزار و ۷۵۰  تومان (روزانه ۱۳۹ هزار و ۳۲۵ تومان)، بن کارگری ۸۵۰ هزار تومان، حق مسکن ۶۵۰  هزار تومان، حق اولاد برای هر فرزند ۴۱۷ هزار و ۹۷۵  تومان، پایه سنوات به شرط داشتن یک سال سابقه کار ماهیانه ۲۱۰ هزار تومان تعیین شد.

براساس تصمیم شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگران در سال آینده با افزایش ۵۷.۴ درصدی به ۶ میلیون و ۴۳۳ هزار تومان برای خانواده ۳.۳ نفری رسید.

همچنین حداقل دریافتی ماهانه کارگران با دو فرزند به ۶ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۷۰۰ و حداقل دریافتی ماهانه کارگران با یک فرزند به ۶ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۷۲۵ تومان رسید.

 

بررسی فرصت‌های تحول دیجیتال برای استارتاپ‌ها

مرکز نوآوری ایرانسل، اولین پنل تخصصی «ایرانسل تِک‌تاک (Irancell Tech Talk)» را با موضوع «تحول دیجیتال و فرصت‌های آن برای استارتاپ‌ها» برگزار کرد. این پنل تخصصی، با عنوان «تحول دیجیتال و فرصت‌های آن برای استارتاپ‌ها» با حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه، از جمله معاون استراتژی گروه اسنپ، دیروز شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰، از ساعت ۱۶ تا ۱۸، در مرکز نوآوری ایرانسل برگزار و به صورت زنده از تلویزیون اینترنتی «لنز» ایرانسل، پخش شد.

در این پنل، معاون استراتژی اسنپ از سرمایه‌گذاری «اسنپ ونچرز» بر روی استارتاپ‌های مرحلۀ بذری و پیش‌بذری تا میزان یک میلیارد تومان و نیز علاقه‌مندی مجموعه اسنپ ونچرز به سرمایه‌گذاری مشترک بر استارتاپ‌های مرحله اولیه، با همکاری ایرانسل خبر داد. در این راستا، فراخوان‌های جذب تیم‌های استارتاپی حوزه‌های فناورانۀ مرتبط با محورهای تحول دیجیتال، از جمله هوش مصنوعی، کلان داده، امنیت سایبری، اینترنت اشیا و خودروهای متصل، در سال آینده منتشر خواهد شد.

در این پنل همچنین، مدل‌های مختلفِ تحول دیجیتال و زیست‌بوم دیجیتال شرکت‌های فناوری‌محور خارجی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نیز، ضمن تشریح زیست‌بوم دیجیتال ایرانسل در لایه‌های مختلف، فرصت‌های توسعۀ بازار برای استارتاپ‌ها برای همکاری با مرکز نوآوری ایرانسل، اعلام شد.

مرکز نوآوری ایرانسل از بازیگران بزرگ زیست‌بوم استارتاپی و استارتاپ‌های خوشنام حوزه فناوری، برای مشارکت در پنل‌های آتی «ایرانسل تِک‌تاک» دعوت می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند، موضوع‌های پیشنهادی خود را به نشانی ilabs@mtnirancell.ir با عنوان «ایرانسل تک‌تاک» ارسال کنند.

 

واردات خودرو‎ تا به تایید شورای نگهبان نرسد، شدنی نیست

محسن صالحی نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه چنانچه مصوبه سال ۹۷ سران قوا مبنی بر ممنوعیت خودرو‌های وارداتی تمدید نشود با تایید بودجه ۱۴۰۱ از سوی شورای نگهبان، می‌توان خودرو وارد کرد، گفت: مصوبه سران قوا مبنی بر ممنوعیت واردات خودرو تا پایان اردیبهشت سال آینده پابرجاست ضمن اینکه واردات ۷۰ هزار خودرو که در بودجه ۱۴۰۱ آمده است تا وقتی که به تایید شورای نگهبان نرسد، شدنی نیست.

 

معاون وزیر صمت گفت: مجلس در بودجه ۱۴۰۱ این اختیار را به دولت داده است که برای تامین هزینه واردات، از هر نوع صادرات یا ساز و کاری استفاده کند.

 

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اضافه کرد: آمار صادرات خودرو و لوازم یدکی آن در سال آینده مشخص نیست.

 

کد خبر 1154490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha