معرفی قیام امام حسین (ع) از مهمترین اهداف بنیاد بین المللی عاشورا

آیت الله اختری گفت: یکی از مهمترین اهداف بنیاد بین المللی عاشورا معرفی نقش و قیام امام حسین (ع) در عصر کنونی است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت الله محمد حسن اختری، رییس شورای عالی جمعیت اهل بیت (ع) و بنیاد بین المللی عاشورا در نشست خبری دومین جشنواره فرهنگی هنری انا من حسین گفت: خدا را سپاس و شکر می کنیم که توفیق داد در این روز خجسته همزمان با میلاد امام حسین (ع) شاهد برگزاری جشنواره انا من حسین هستیم که از این پس فراخوان آن آغاز می شود و در حد توان به خوبی برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: امید این است که به عنایت حضرت بقیه الله اعظم و حضرت امام حسین (ع) این جشنواره به خوبی برگزار شود و از تمام کسانی که در انتشار و اعلام فراخوان این جشنواره تلاش می کنند، تقدیر کرده و این جشنواره وظیفه خود می داند که گامی در راه پژوهش ها و تحقیقات و استعداد ها و ذوق و سلیقه مختلف و متعدد برای بهره مندی در معرفی مکتب امام حسین (ع) گام بردارد.

 

آیت الله اختری عنوان کرد: برگزاری جشنواره انا من حسین از زیرمجموعه های برنامه های بنیاد بین المللی عاشورا است. این بنیاد یک موسسه غیر دولتی، مردمی و خصوصی است که به صورت بین المللی با هدف ترویج مکتب امام حسین (ع) و به ویژه حماسه عاشورا و دستاوردهای آن گام بردارد. همچنین معرفی و نقش سیره امام حسین (ع) و جهاد و مقاومت و آشناسازی بیشتر عاشورا و عظمت انقلاب امام حسین (ع) و معرفی آن به غیر مسلمانان از دیگر برنامه های بنیاد بین المللی عاشورا است.

 

رییس شورای عالی جمعیت اهل بیت (ع) تصریح کرد: چند میلیارد غیر مسلمان در جهان وجود دارد که از وجود اهل بیت (ع) و مصلح جهانی حضرت حجت (عج) خبر ندارند و موسسات علمی و فرهنگی باید تلاش کنند تا این مهم شناخته شود.

 

آیت الله اختری تصریح کرد: بنیاد بین المللی عاشورا با هدف همسوسازی اهداف عاشورایی و همسوسازی عاشوراییان فعالیت خود را آغاز کرده و این جشنواره یکی از برنامه های ذیل اهداف بنیاد است.

 

وی با اشاره به عنوان جشنواره تصریح کرد: انا من الحسین عبارتی است که در سخنان پیامبر (ص) به طرق مختلف طرح شده. بر همین اساس شناخت سیره امام حسین (ع) و نقش ایشان در ایجاد جامعه بشری صالح یکی از نشانه های بزرگ قدرت نمایی الهی بر روی زمین است که باید شناسانده شود. ما شاهدیم برخی از دشمنان اسلام تلاش می کنند در برخی از مسایل تاریخی تشکیک به وجود آورند لذا وظیفه ما روشنگری است تا غبارهای یزیدی زمان برداشته شوند.

 

آیت الله اختری خاطرنشان کرد: از همه پژوهشگران و متفکران دعوت می شود تا هر کس با هنرمندی خود در ساحت معرفی امام حسین (ع) ورود کند به گونه ای که اندیشمندان در حوزه کتاب و نشر و آثار مطلوب و هنرمندان در شاخه های فیلم کوتاه، فیلم مستند، فیلمنامه و همچنین بخش شعر شامل شعر کلاسیک، شعر نو، شعر نوحه سرایی، سرود و بخش های محتوایی فضای جامعه شامل پادکست، پویانمایی و غیره ورود کنند. امیدواریم سال آینده اختتامیه دومین جشنواره انا من حسین در ماه های پایانی سال برگزار شود.

 

 

کد خبر 1154507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha