افزایش ۷۸۰۸ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۷۸۰۸ واحدی معادل ۰.۵۸ درصد، به یک میلیون و ۳۴۵ هزار و ۳۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۷۶ واحدی به ۱۸ هزار و ۲۰۴ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (چهارشنبه 25 اسفند) آخرین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 5378 واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 342 هزار واحدی آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۷۸۰۸ واحدی معادل ۰.۵۸ درصد، به یک میلیون و ۳۴۵ هزار و ۳۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۷۶ واحدی به ۱۸ هزار و ۲۰۴ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۹۱۸ واحدی، به رقم ۳۳۰ هزار و ۵۶۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۲۶۲۶ واحدی، عدد ۳۴۲ هزار و ۸۰۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۶۳۹ واحدی به رقم ۲۱۳ هزار و ۸۹۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۱۴۱۵ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۲۹ هزار و ۸۴۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۶۲۵ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۴۳ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۶۰۰۹ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۲۸ هزار و ۱۰۲ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شستا، خودرو، فولاد، مبین، خساپا، حکشتی، خبهمن به ترتیب با 1023، 800، 660، 506، 401، 329 و 279 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، خودرو - ايران‌ خودرو، شتران - پالايش نفت تهران، كدما - معدني‌ دماوند، سپيد - سپيد ماكيان، بشهاب - لامپ‌ پارس‌ شهاب‌ و شپنا - پالايش نفت اصفهان در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شستا، فولاد، فملی، خودرو و مبین با بیش‌ترین افزایش ، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شپدیس، پارسان، کچاد و ومعادن تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد وساپا(سرمایه‌گذاری‌ سایپا) با ۴.۹۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای مبین، خگستر، ورنا و بفجر بود. همچنین نماد معاملاتی تکشا(گسترش‌صنایع‌وخدمات‌کشاورزی‌) با ۴.۹۶ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای سنیر، غبشهر، سپید و کدما قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۹ میلیارد و ۳۴۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۱۱ هزار و ۸۷۰ نوبت معامله و به ارزش ۹۹ هزار و ۳۱۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: روز گذشته (سه شنبه 24 اسفند) شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۴۹۲  واحدی معادل ۰.۱۹ درصد، به یک میلیون و ۳۳۷ هزار و ۲۶۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۹ واحدی به ۱۸ هزار و ۱۲۹ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۱۲ واحدی، به رقم ۳۲۸ هزار و ۶۷۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۱۲۲۱ واحدی، عدد ۳۴۰ هزار و ۱۷۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۷۶۲ واحدی به رقم ۲۱۲ هزار و ۳۵۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۲۶۱۶ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۱۸ هزار و ۵۳۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۰۰۳ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۳۷ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۳۸۳ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۱۲ هزار و ۷۱ واحد را به نمایش گذاشت.

 

در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی کگل، خودرو، وبملت، نوری و خساپا با بیش‌ترین افزایش ، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کچاد، شتران، شبندر و شپنا تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غدام(خوراک‌ دام‌ پارس‌) با ۴.۹۷ درصد رشد و پس از آن، نمادهای پلاسک، خزر، غشصفا و ورنا بود. همچنین نماد معاملاتی بشهاب(لامپ‌ پارس‌ شهاب‌) با ۴.۸۶ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ساراب، حپترو، زمگسا و غالبر قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۹۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۲۱ هزار و ۷۲ نوبت معامله و به ارزش ۴۹ هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

کد خبر 1154509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha