برگزاری جشن تولد زمین در مدارس کردستان

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: با هدف نهادینه کردن «فرهنگ درختکاری» و همزمان با ۱۵ اسفند ماه، پویش دانش‌آموزی «جشن تولد زمین» در تمامی مدارس استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، در مراسم نمادینی که صبح امروز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل، مدیر سازمان دانش آموزی استان و جمعی از مسئولین در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد؛ چند نهال به صورت نمادین توسط مسئولین غرس شد.

 

رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در حاشیه این مراسم از برگزاری پویش دانش‌آموزی «جشن تولد زمین» در تمامی مدارس استان خبرداد و گفت: در هر مدرسه حداقل 10 نهال با اولویت نهال مثمر و اقتصادی به نام شهدای دانش آموز غرس خواهد شد.

 

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان دانش آموزی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: در این سندبالادستی که به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش است برنامه‌های متعددی برای سازمان دانش آموزی تعریف شده که یکی از این برنامه‌ها جشن تول زمین است.

 

قربانی ترویج فرهنگ و اخلاق زیست محیطی در بین دانش آموزان را را ضروری دانست و تصریح کرد: چنین برنامه‌هایی به منظور ایجاد تعهد و مسئولیت پذیری دانش آموزان در برابر محیط زیست درآموزش و پرورش اجرا می شود تا مراقبت از زمین را به افراد جامعه از جمله خانواده تاثیرگذارآموزش و پرورش یادآوری کنیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خاطرنشان کرد: جشن تولد زمین هرساله همزمان با هفته منابع طبیعی از ۱۵ تا ۲۲ اسفندماه به همت این سازمان و با همکاری منابع طبیعی و آبخیز داری برگزار می‌شود.

کد خبر 1154520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha