کانون های فرهنگی و هنری مساجد محور فعالیت محله ها باشند

تذروی گفت: مسجد به تنهایی و خودی خود یک ساختمان است اما باید توسط کانون های فرهنگی و هنری از این مراکز استفاده بهینه به عمل آورده شود و در طول شبانه روز باید شاهد محور بودن مساجد در محله ها باشیم.

«محمدتقی تذروی» با تبریک سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: مساجد همواره در تمامی موضوعات، کانون جشن، مراسم مذهبی، اعیاد و ... کانون بوده و همواره محور محلات شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: مسجد به تنهایی و خودی خود یک ساختمان است اما باید توسط کانون های فرهنگی و هنری از این مراکز استفاده بهینه به عمل آورده شود و در طول شبانه روز باید شاهد محور بودن مساجد باشیم و کارکرد مساجد تنها به اقامه نماز محدود نباشد.

وی اضافه کرد: مسجد زمانی محور می شود که کانون امور مختلف باشد و کانون بودن یعنی در محور بودن و تمام برنامه های فرهنگی و مناسبت ها در بطن مسجد محله برگزار شود و حتی برگزاری جشن های ازدواج با محوریت مساجد به انجام برسد و عقد ازدواج در مسجد به عنوان خانه مردم انجام شود.

تذروی تاکید کرد: انجام کار فرهنگی به ظرافت خاص خود نیاز دارد و یک نسخه و فرمول برای تمام مناطق جواب نمی دهد و در مساجد باید با نیازسنجی محله، شهر و روستای خود به انجام امور و رفع مشکلاتی بپردازد تا جوانان نیز توجهشان جلب شود و بیشتر در مساجد حضور یابند و مسجد می تواند طبق نیاز یک منطقه کانون ورزش، امور فرهنگی، اجتماعی و ... باشد.

وی با اشاره به انجام اقدامات لازم برای بازگرداندن مساجد به کارکردهای واقعی خود گفت: اهالی محله ها و مساجد در این میان نقش موثری دارند و مسجد را به مرکز امور فرهنگی محله خود تبدیل کند و به عنوان مثال در مساجد، قرائت خانه ایجاد شود.

تذروی تصریح کرد: اگر مجموعه کانون های فرهنگی هنری مساجد منسجم تر شکل بگیرد و محور شوند و ائمه جماعت، مدیران مسجد و محور مساجد شوند، شاهد اقدامات خوبی برای مدیریت دینی و علمی امور مساجد خواهیم بود.

کد خبر 1154634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha