«صحیفه سجادیه» سبك زندگي نويني را به جامعه معرفی می كند

یک کارشناس مذهبی گفت: صحيفه سجاديه به عنوان زبور آل محمد و رساله حقوقيه امام سجاد(ع) سرمايه ارزشمندي است كه دنياي اسلام مي تواند با بهره گيري از آن سبك زندگي نويني را به جامعه ارائه كند و در تحكيم نظام خانواده و مسائل فرهنگي جامعه از آن بهره مند شود.

حجت الاسلام ماشاءالله صديقي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان با تيريك اعياد شعبانيه گفت: حسين بن علي(ع) معيار ولايت مداري شيعه و مصداق بارز «وَ البابُ المُبتَلي بِه النَّاس» است.

 

مدير فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي کاشان افزود: ولايت اهل بيت(ع) حقيقتي است كه خلق خدا با آن آزمايش مي‌شوند هر كه به ريسمان ولايت اهل بيت(ع) متمسك شد نجات يافت و هر كس كه از اين مسير منحرف شد گمراه می شود.

 

حجت الاسلام صديقي از ماه شعبان به عنوان ماه ولايت ياد كرد و آن را فرصتي براي تبيين جايگاه ولايت در رشد و تعالي انسان دانست و گفت: مقبوليت هر كس در اين مقام بستگي به معرفت و بصيرت او نسبت به اهل بيت(ع) است تا جايي كه انسان به مرحله‌اي كمال مي‌رسد كه به عنوان عبد صالح شناخته مي‌شود همانگونه كه قمر بني هاشم(ع) به اين مرحله از كمال رسيد مرحله‌اي كه ويژه انسان كاملي چون انبياء الهي و ائمه دين است چنانچه رسيدن به مقام عبد صالح آرزوي انسان كامل بود.

 

این کارشناس مذهبی ادامه داد: رسيدن به مقام صالحين در تبعيت از ولايت اهل بيت(ع) است كه قمر بني هاشم به آن دست يافت و به عنوان «عبد صالح مطيع لله» معرفي شد و از محبوبيت ويژه نزد ائمه هدي برخوردار شد.

 

حجت الاسلام صديقي تصریح کرد: صحيفه سجاديه به عنوان زبور آل محمد و رساله حقوقيه امام سجاد(ع) سرمايه ارزشمندي است كه دنياي اسلام مي تواند با بهره گيري از آن سبك زندگي نويني را به جامعه ارائه كند و در تحكيم نظام خانواده و مسائل فرهنگي جامعه از آن بهره مند شود./

کد خبر 1154671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha