۶ هنرمند خراسان شمالی مشمول دریافت درجه هنری شدند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: در جلسه اخیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور و اعلام دبیر این شورا، ۶ نفر از هنرمندان مشمول دریافت درجه هنری در سطح یک و دو شدند.

«حسین فرخنده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: در جلسه اخیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور با اعطاء درجه یک هنری «قربانعلی دستیار»، «محمد شیرویه مقدم» و «روشن گل افروز» و درجه دو هنری «محمد رحیم آدینه پور»، «جعفر بهرامی» و «محمدرضا شاهمرادی» در رشته موسیقی موافقت و به زودی گواهینامه آنها صادر خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی بیان کرد: شورای ارزشیابی هنرمندان کشور، عالی‌ترین نهاد ارزشیابی هنرمندان کشور است که به منظور ارزشیابی آثار هنرمندان، تعیین مرتبه و درجه هنری و سنجش میزان تخصص و تجربه هنرمندان در جهت شناخت شأن و منزلت ایشان تشکیل‌شده و فعالیت می‌کند که متشکل از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مقام رئیس شورا، نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور، نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری و نماینده فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی اظهارداشت: درجه هنری که در پنج سطح، ارزشیابی می شود شامل درجه یک معادل دکتری، درجه دو معادل فوق لیسانس، درجه سه معادل لیسانس، درجه چهار معادل فوق دیپلم و درجه پنج معادل دیپلم است.

 

فرخنده همچنین با بیان اینکه با احتساب این آمار در حال حاضر 26 نفر از هنرمندان خراسان شمالی دارای درجه هنری می باشند، خاطرنشان کرد: از این تعداد هشت نفر دارای درجه یک هنری، پنج نفر درجه دو هنری، 6 نفر درجه سه، پنج نفر درجه چهار و دو نفر دارای درجه پنج هنری هستند.

 

وی گفت: گواهینامه هنری هنرمندان توسط شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور و بر اساس میزان تاثیر گذاری، تجربه و فعالیت تخصصی و حرفه‌ای هنرمندان حائز شرایط رشته‌های مختلف اعطا می‌شود.

 

 

کد خبر 1155024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha