جانبازان اسناد ماندگار انقلاب هستند

آیت الله عبادی با بیان اینکه جانبازان اسناد ماندگار انقلاب هستند، گفت: کسانی که در یک آزمایش بزرگ که جنگ تمام اسلام با تمام کفر بود عمر، حیات و اعضای بدن خود را به بالاترین نرخ با خداوند معامله کردند بدون شک سود بردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۱۶ اسفند) به مناسبت میلاد حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانبازان در دیدار با سه تن از جانبازان بیرجند اظهار کرد: افتخار بزرگی خداوند نصیب جانبازان کرده که روز میلاد حضرت عباس(ع) به نام روز جانباز در ایران اسلامی نامگذاری شده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دنیا را در هر شرایطی که باشیم پشت سر می‌گذاریم اما مهم پیروزی و سربلندی در آزمایش الهی است، گفت: در دورانی که دشمن با اتحاد ۴۰ کشور به ایران اسلامی حمله کرد و دین، ناموس، امنیت و تمامیت ارضی کشور در خطر بود، در واقع این موضوع آزمایش بزرگی بود که افرادی شاید بی‌تفاوت گذشتند ولی برخی هم رفتند و به شهدا پیوستند، کسانی هم که تلخی های زندان‌های صدام را چشیدند و بسیاری هم در این از خودگذشتگی مدال افتخار جانبازی را دریافت کردند.

 

وی ادامه داد: مردم ما حق معنوی جانبازان را فراموش نمی کنند و جانبازان اسناد ماندگار انقلاب اسلامی هستند.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه کسانی از جانبازان در شرایط بسیار سختی هستند اما اگر با آنها بنشینید به گونه‌ای حرف می‌زنند که به مخاطب خود روحیه می‌دهند، تصریح کرد: آنچه مهم است از خودگذشتن برای رضای خداوند است حالا چه نصیب شود بحث دیگری است.

 

امام جمعه بیرجند به رشادت و جانبازی اصحاب امام حسین(ع) اشاره کرد و یادآور شد: ما در مقابل جانبازان احساس حقارت می‌کنیم چون آنها معامله با خداوند کرده و خداوند این معامله را پذیرفت و جانبازان در این معاملعه سود بردند.

 

وی ادامه داد: کسانی که در یک آزمایش بزرگ(جنگ تحمیلی) که جنگ تمام اسلام با تمام کفر بود عمر، حیات و اعضای بدن خود را به بالاترین نرخ با خداوند معامله کردند بدون شک سود بردند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه جانبازان و ایثارگران بندگی خدا را انتخاب کردند، گفت: عمر مانند یخ در مقابل آفتاب تابان بوده که به سرعت تمام می‌شود بنابراین باید نهایت استفاده را از آن ببریم.

 

آیت الله عبادی در پایان خاطر نشان کرد: خداوند حیثیت جانبازان را به میلاد حضرت عباس(ع) گره زده که این موضوع جای تبریک دارد.

 

گفتنی است؛ در این دیدار از جانفشانی های حسن شفیعی جانباز ۶۵ درصد، محمد محمودی جانباز ۵۵ درصد و اسحاق شبانی جانباز ۵۵ درصد تقدیر  و قدردانی شد.
 

کد خبر 1155117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha