همکاری نخبگان با ارتش متناسب با نیاز نیروهای مسلح است

امیر خلعتبری با اشاره به استقبال نخبگان از جذب در نیروهای مسلح گفت: همکاری نخبگان با ارتش متناسب با نیاز نیروهای مسلح است

امیر خلعتبری در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد جذب نخبگان  در نیروهای مسلح به خصوص ارتش گفت:  یکی از تدابیر دغدغه های مقام معظم رهبری استفاده صحیح از نخبگان به خصوص در عرصه دفاع و امنیت است. بر همین اساس تدبیر اجا کلا بر این قرار گرفت و به صورت جدی و جهادی دراین  حوزه ورود کند  تا ببنیم که چگونه این تدبیر حکیمانه  رهبر انقلاب را پیاده سازی کنیم .

 

جانشین معاون تحقیقات و فناوری ارتش ادامه داد: در این راستا تدبیر بر این قرار گرفت  که ما از وجود نخبگان از همان ابتدا که  در نیروهای  مسلح به عنوان همکار تبلیغاتی یا سرباز حضور پیدا کنند با یک دیده علمی که مدنظر  نخبگان است استفاده کنیم.

 

امیر خلعتبری اظهار کرد: مشکلی که ما داشتیم این بود که نخبگان انچه را که می شنیدند  ملاک عمل خود قرار می دادند و طبیعتا با جذب در ارتش تمایل نداشتند که با برنامه ریزی در معاونت اموزش ارتش برای نخبگان برنامه و دوره های رزم مقدمات ویژه  تدارک دیده شد و با زبان علم با انها صحبت کردیم.

 

وی ادامه داد: اکنون  شرایط به نحوی است که نخبه ای که جذب می شود با یک نگرش و دید آینده پژوهی که در سازمان وجود دارد این فرایند انجام می شود و ارتش با  احصاء مسائلی که در پیش رو دارد به عنوان مثال به عنوان یک نیروی نظام در ارتش جمهوری اسلامی با نخبگان مواجه می شود. در این رابطه احصاء نظام مسائل صورت گرفت و در یک افق دور 1404 تا 1414  که نظام هم ان را ترسیم کرده است و اینکه ما کجا هستیم و کجا باید قرار بگیریم این حرکت انجام می شود .
 

امیر خلعتبری افزود: وقتی نقشه راه ترسیم شد از ظرفیت نخبگان استفاده بهینه انجام شد یعنی مشکلات را شناختیم و متناسب با  مشکلات تخصص هایی را که نیاز بود نخبه با ما همکاری کند احصاء شد  و حرکت خوبی اغاز شد  و اکنون استفاده از نخبگان در ارتش به این شکل است که برای کارهای تحقیقاتی خودمان و با نگاه به آینده استفاده بهینه از انها انجام می شود.

 

جانشین معاون تحقیقات و فناوری ارتش گفت: همچنین مسیرهایی را که نخبه تمایل به جذب درنیروهای مسلح ارتش دارد را برای انها هموار کردیم و با انها  مصاحبه هایی صورت می گیرد که می توانیم در این جلسات دغدغه های انها  را شناسایی و با دغدغه های ارتش همتراز کنیم و استفاده بهینه  از انها در روند کار  نیروهای مسلح داشته باشیم که البته با رعایت شرایط و اصول امنیتی و حفاظتی این فرایند انجام می شود.

 

وی تصریح کرد: مصاحبه ها در دو بخش صورت می گیرد که بخش عمومی  توسط فرماندهان و بخش تخصصی  توسط نخبه در ان تخصص انجام  می شود و استقبال دو طرفه  از سوی نیروهای مسلح و به خصوص ارتش و فرد نخبه صورت می گیرد  و این مصاحبه های علمی رابطه دوطرفه را ایجاد کرده است که نخبگان تمایل به جذب در بدنه نیروهای  مسلح داشته و درک متقابل از این فرایند ایجاد شده است .

 

امیر خلعتبری گفت: معمولا دشمنان تبیلغاتی علیه نیروهای مسلح نظام اسلامی دارند و اما همین نخبگانی که ما نگران مهاجرت و موضوع فرار مغزها هستیم وقتی با انها صحبت می کنیم می بینیم که اظهار می کنند که اگر شرایط فراهم باشد نیازی به مهاجرت نیست و این امر نشاندهنده درک آنها از کشور و نظام اسلامی است و هرجایی که شرایط را برای انها  فراهم کردیم نخبگان به شکل عالی کار کردند.

 

جانشین معاون تحقیقات و فناوری ارتش  اظهار کرد: در نمایشگاه نخبگان ارتش بستر برای همکاری نخبگان فراهم شده است و اکنون این ادعا را می توانیم داشته باشیم که از ظرفیت نخبگان در ارتش به حد نهایی استفاده میکنیم که این امر برای فرد نخبه و نیروهای مسلح شیرین است. هرجا  که نیروی جوان پا گذاشت گره ای از مشکلات باز شد و مهم پذیرش مسئولان است  که می توانند از این ظرفیت ها استفاده کنند رهبر انقلاب  در سخنان خود بارها اعتقاد خود نسبت به جوانان را مطرح کردند و اعتقاد به استفاده از ظرفیت جوانان دارند و ما نیز به پیروی از رهبر انقلاب باید این مسیر را طی کنیم .

کد خبر 1155123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha