حضور زنان در همه حرکت‌های اجتماعی ضروری است

حبیبی با اشاره به اینکه امروزه شاهد فعالیت های بانوان در عرصه های مختلف و حوزه های علمی و فناوری، عرصه های فرهنگی، حتی در موضوعات سیاسی و مدیریتی هستیم، گفت: حضور زنان در همه حرکت‌های اجتماعی ضروری است وگرنه حرکت ها اثرگذار نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حسن حبیبی» امروز(دوشنبه،۱۶ اسفند) در ششمین و آخرین جلسه کمیته زنان دفاع مقدس استان گیلان سال 1400 که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان و با حضور رئیس و اعضای کمیته زنان دفاع مقدس برگزار شد با گرامیداشت یاد و نام شهدا از کسانی که برای ترویج فرهنگ و معارف دفاع مقدس و گفتمان انقلاب اسلامی در دستگاه های اجرایی تلاش می کنند قدر دانی کرد.



مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان اظهار داشت: با روح حکیمانه و درایت و دوراندیشی امام راحل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شأن و منزلت بانوان در کشور شکل واقعی خود را پیدا کرد.



وی با بیان اینکه امروزه شاهد فعالیت های بانوان در عرصه های مختلف و حوزه های علمی و فناوری، عرصه های فرهنگی، حتی در موضوعات سیاسی و مدیریتی هستیم، از «مصطفی پور» معاونت سیاسی استانداری گیلان خواستار اختصاص سهمی برای بانوان در دستگاه‌های اجرایی و تصمیم گیر استان به ویژه نهادهای فرهنگی شد.



حبیبی تصریح کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و نقش استان گیلان در طی هشت سال دفاع در ابعاد مختلف و پشتیبانی از دوران زرین آن بر کسی پوشیده نیست.



وی افزود: در حوزه رشادت و دلاور مردی ها، نقش رزمندگان و شهدای گیلانی به ویژه بانوان در پشتیبانی و حتی حضور در صحنه های مختلف دفاع مقدس به جهت امداد و کمک به رزمندگان که زحمات بسیار زیادی کشیدند، ستودنی است.



حبیبی اذعان کرد: تا کنون هر چه که در حوزه دفاع مقدس کار شده است باید از این به بعد بیشتر تلاش کرد چرا که به قدری ابعاد دفاع مقدس عمیق است که به فرموده مقام معظم باید 50 سال دیگر هم بر روی آن کار شود تا ابعاد پنهان دفاع مقدس را ثبت کرده و بیادگار گذاشت.



وی گفت: ما در بنیاد حفظ آثار ظرفیت های متنوعی داریم اما بعد از کنگره هشت هزار شهید استان شاهد از دست دادن خیلی از والدین شهدا بودیم.



حبیبی با اشاره به اینکه 2 هزار و 500 نفر از والدین شهدا را بعد از کنگره تاریخی استان گیلان از دست داده ایم، افزود: اینها گنجینه هایی بودند و ثبت خاطرات آنها ظرفیت خوبی برای نشر و انتشار معارف دفاع مقدس بود.



وی با تاکید بر اینکه، سهم همه دستگاه ها را باید نسبت به دفاع مقدس مشخص کنیم، اظهار کرد: خیلی ها گمان می کنند که دفاع مقدس مربوط به نیروهای مسلح بوده و آنها باید کارخودشان را انجام دهند در حالی که ما اعتقاد داریم دفاع مقدس همانگونه که به شکل مردمی مدیریت شد این فرهنگ هم باید مردمی شود و همه دستگاه ها نقش خودشان را در دستاوردهای دفاع مقدس سهیم باشند.



حبیبی همچنین حضور زنان را در همه حرکت‌های اجتماعی ضروری دانست و افزود: وگرنه حرکت ها اثر گذار نخواهد بود.



وی تصریح کرد: معارف هشت سال دفاع مقدس باید امروز به عنوان یک مدل و الگو برای عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، مدیریتی و اجرایی در کشور لحاظ شود.

کد خبر 1155225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha