استقبال خوب شیروانی ها از پویش بذر نهال بادام و زردآلو رایگان به جای سبزه عید

شهردار شیروان با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز و فصل بهار گفت: به منظور حفظ محیط زیست و جلوگیری از اسراف بذر گیاهان جهت گذاشتن سبزه عید، پویش کاشت و پرورش بذر نهال بادام و زردآلو رایگان به جای سبزه عید را راه انداختیم.

«عین الله احمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: در این طرح گلدانی که بذر نهال بادام و زردآلو کاشته شده به شهروندان داده می شود تا مراقبت های لازم را تا جوانه زدن، داشته باشند و سپس با تحویل گلدان جوانه زده به شهرداری شیروان، گل های زیبا را تحویل بگیرند.

 

شهردار شیروان خاطرنشان کرد: در این راستا یک ایستگاه اورژانس گل و گیاه به صورت ثابت در شهرداری راه اندازی شده و روز جمعه هم در محل مصلی یک ایستگاه سیار برقرار شد که مردم استقبال بسیار خوبی داشتند.

 

احمدی همچنین به کاشت بیش از ۴۰۰ هزار انواع گل در شیروان تا امروز اشاره کرد و گفت: پیش بینی ما کاشت حداقل ۹۰۰ هزار انواع گل در سطح شهر است و می‌خواهیم امسال بهار، شیروان را گلباران کنیم.

 

وی تاکید کرد: امسال برای اولین‌بار در بحث تامین گل مورد نیاز شهر خودکفا شده ایم و حتی توان صادرات ۱۰ هزار جعبه گل به سایر شهرداری ها را نیز داریم که در این‌ راستا تا کنون بنا به درخواست چند شهرداری گل هایی ارسال شده است.

 

 

 

 

کد خبر 1155306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha