توجه به اقتصاد مقاومتی بهترین راه مقابله با تحریم‌های دشمنان است

تقی پور گفت: در شرایط کنونی و با توجه به تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران، توجه به اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توانمندی های داخلی، بهترین گزینه برای نجات اقتصادی کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سرهنگ پاسدار تقی پور امروز در جلسه مجمع عالی بسیج سپاه ناحیه امامت تبریز که با محوریت اقتصاد مقاومتی برگزار شد، با بیان مشکلات و موانع تولید در کشور، اظهار داشت: تمامی موانع و مشکلات تولید در کشور، توسط کارشناسان امر شناسایی شده اما آنچه که ضروری است اینکه ما باید برای این موانع و مشکلات، راهکار ارائه دهیم چرا که صرف تکرار این موارد، مشکلی را حل نخواهد کرد.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز با بیان اینکه حمایت از کارگاه‌ها و بنگاه‌های کوچک اقتصادی توسط بسیج سازندگی سپاه انجام می شود، گفت: سپاه همواره سعی کرده است که از لحاظ مالی، معنوی و حتی نیروی انسانی، به رونق تولید و اشتغال کمک کند.

وی گفت: اعطای تسهیلات کم بهره و مدت دار در حوزه اشتغال، حمایت از مشاغل خانگی، برگزاری کلاس‌ها و دوره های آموزشی در حوزه های مختلف، حل مشکلات و موانع اداری و ... از جمله مواردی است که بسیج سازندگی سپاه، در جهت حمایت از تولید و اشتغال، انجام می دهد.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز افزود: سعی کنیم که در جلسات و نشست ها، به ارائه راهکار و پیشنهادها در راستای بهبود وضعیت موجود، بپردازیم تا خروجی جلسات مثبت و منجر به حل مشکلات شود و گرنه صرف برگزاری یک جلسه بدون خروجی مثبت، اتلاف کردن زمان و منابع مالی است.

گفتنی است، وجود بروکراسی های زیاد و بی مورد اداری، عدم حمایت معنوی از تولید کننده گان و کارآفرینان در عمل، مشکل بیمه قالی بافان و مشاغل خانگی، تخصیص نا مناسب و نا عادلانه تسهیلات اشتغالزایی، عدم وجود برنامه های کلان و دقیق در حوزه اشتغال، غفلت از ظرفیت آموزش و پرورش در حوزه ترویج اقتصاد مقاومتی، توجه جدی به نقش بانوان در حوزه اشتغال، جلوگیری از خام فروشی محصولات و ایجاد کارگاههای تبدیلی برای اشتغالزایی بیشتر و ...از جمله مهم ترین مسائل و مشکلاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

کد خبر 1155370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha