کانون های  فهما قلب تپنده فرهنگی جامعه هستند

شریفی کانون های فرهنگی هنری مساجد را قلب تپنده فرهنگی جامعه دانست و گفت: کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد زمینه ساز اشاعه فرهنگ اسلامی و منشا تحولات فرهنگی در جامعه هستند که در راستای پویایی مساجد باید حرکت کنند.

«ابراهیم شریفی» ضمن تبرک به مناسبت فرارسیدن «۱۸ اسفند» سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: فرهنگ بسترساز رشد و توسعه در هر جامعه‌ای است و فعالیت‌ های فرهنگی تضمینی بر تقویت و ارتقای فرهنگ جامعه است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بی‌شک برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی متولیان امر و دستگاه های فرهنگی باید بتوانند در این حوزه فعالیت کنند.

 

وی ابراز کرد: راه‌اندازی کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور گامی برای توسعه و ارتقای فعالیت ‌های فرهنگی در کشور بود تا اعضای این کانون ‌ها در سطح شهر و روستا با استفاده از ظرفیت مساجد بتوانند برای تحقق اهداف فرهنگی گام بردارند.

 

شریفی اظهار داشت: اهمیت این کانون‌ها بگونه‌ای است که مقام معظم رهبری در ۱۹ مهرماه سال ۱۳۹۱ در توصیه‌های ارزشمند در مورد کانون‌ها بیان کردند «من سفارش می‌کنم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید ...» و بی‌شک این سخن ارزشمند نقشه راهی برای فعالیت‌های کانون‌های مساجد به شمار می‌رود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری به فعالیت گسترده کانون های فهما در شهرها و روستاهای این استان اشاره کرد و گفت: کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد در سطح شهر و روستاهای استان فعالیت دارند و علاوه بر فعالیت‌های قرآنی و دینی، برنامه‌ های مناسبتی، فعالیت‌های اجتماعی، هنری و فرهنگی را انجام می‌دهند.

 

این مقام فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری کانون های فرهنگی هنری مساجد را قلب تپنده فرهنگی جامعه دانست و گفت: کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد زمینه ساز اشاعه فرهنگ اسلامی و منشا تحولات فرهنگی در جامعه هستند که در راستای پویایی مساجد باید حرکت کنند.

 

وی به نقش مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: مساجد یکی از ارزش هایی هستند که انقلاب اسلامی، آنها را دوباره احیا کرد همچنین باید پذیرفت که این اماکن مقدس پیش از پیروی انقلاب اسلامی کارکردی جز عبادتگاه نداشت اما با پیروزی انقلاب اسلامی، نگاه جدیدی بر فرهنگ مسجد و مسجد روی در بین اقشار مختلف جامعه به مثابه پایگاه اجتماعی انقلاب اسلامی شکل گرفت که این انسجام در قالب هدفی واحد یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) شد.

 

شریفی با تاکید بر اینکه دشمنان اسلام کارکرد مسجد را متوجه شده اند و در طول تاریخ سعی داشته اند مساجد را تعطیل و یا کارهای آن را محدود کنند ادامه داد: مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم از فلسفه تشکیل و تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

وی با بیان اینکه این کانون های فرهنگی و هنری مساجد فواید بسیاری برای جامعه داشتند، گفت: وقتی فعالیت این کانون ها را در طی چندین سال از تاسیس مشاهده می کنیم می بینیم که چقدر در عرصه فرهنگ تأثیرگذار بوده اند و موجب کاهش بزهکاری ها در اجتماع شده اند.

 

کد خبر 1155415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha