مراکز غیرمجاز عرضه ماهی قرمز جمع آوری می شود

سرپرست اداره دامپزشکی شیروان گفت: مراکز غیرمجاز عرضه ماهی در شیروان جمع آوری می شود.

«حسن ایزانلو» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با اشاره به روزهای پایانی سال و عرضه و فروش ماهی قرمز اظهارکرد: در این طرح که با همکاری شهرداری انجام می شود مراکزی که قصد فروش ماهی دارند توسط این اداره تایید می شود و ماهی ها از لحاظ قارچی و میکروبی مورد آزمایش قرار می گیرند و مراکزی که مورد تایید این اداره نباشد، جمع آوری می شود.

 

سرپرست اداره دامپزشکی شیروان خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می شود در صورت مشاهده فروش دوزیست و خرندگان( خرچنگ، مارماهی و لاکپشت) جهت جلوگیری از انتقال هرگونه بیماری مشترک با انسان، موضوع را به سامانه ارتباطی 1512 و یا محیط زیست اطلاع دهند.

 

ایزانلو با اشاره به طرح های نوروزی عنوان کرد: طرح تشدید نظارت بهداشتی بر عرضه فرآوردهای خام دامی در شیروان آغاز شد و تا 16 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

 

وی تصریح کرد: در طرح نظارت دامپزشکی بر مراکز تولید، نگهداری، بسته بندی و عرضه مواد خام دامی به مناسبت عید نوروز و ماه مبارک رمضان، تشدید و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

 

سرپرست اداره دامپزشکی شیروان گفت: در این طرح دو اکیپ متشکل از  چهار نفر به صورت دو شیفت صبح و عصر از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی نظارت می کنند و شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مورد را جهت بررسی با سامانه ۱۵۱۲ به اداره دامپزشکی شهرستان‌ اطلاع دهند.

 

ایزانلو از شهروندان خواست تا فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه کرده و به تاریخ تولید و انقضاء محصولات بسته بندی توجه کنند.

 

 

کد خبر 1155447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha